SupraJensen Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 Hei, jeg er i besittelse av en E46 BMW 318ic 2000mod med manuell gearkasse. Jeg skal få tatt service på den, og i den forbindelse trenger jeg hjelp om hva som kan være lurt å gjøre (største servicen til BMW). Bilen er gått 145000 og har ikke hatt service på 40000!!!! Har søkt rundt på forumet og nett, men klarer ikke finne spesifikasjonene på hvilken olje jeg skal bruke på forskjellige plasser. Dette tenker jeg må gjøres: -Motor olje og filter 5/30 castrol. -Kjøleveske Rosa (med rens). -Luftfilter (orginalt eller bilxtra?) -Kupefilter(orginalt eller bilxtra?) -Servoolje (hvilken olje skal være her? specinfo). -Plugger (Hvilke plugger jeg ha?). -Gearolje (hvilken olje skal være her?specinfo). -Diffolje (hvilken olje skal være her?specinfo). -Bremse veske (hvilken DOT?). -Clutch veske (hvilken DOT?). -Regreim?.. -A/C service. -Hjulstillings kontroll. Her er service tilbudet jeg fikk av BMW Tromsø, og her står kun orginale delenr osv. Hva er; BMW-INSPEKTION II og MICROFILTER? Her er et bilde av doningen som er helt strøken karosseri/understells messig! Takk for alle svar som måtte dukke opp, hilsen BMW entusiast
SupraJensen Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Skrevet Desember 18, 2012 Fant den her etter litt søk her inne på forumet, at bunnplugg og oljefilter skal skruest fast med 25nm. og en DIY på nullstilling av service melding på komputern: En film som illusterer dette: Hei, ville bare legge til hvordan man tilbakestiller service tlleren eller hve jeg skal kalle den!Tilbakestilling av Service intervall. Resetknappen (for tripteller) sitter til venstre for speedometeret i instrumentpanelet. Med tenningen AV trykkes denne knappen inn og holdes inntrykket mens du setter tenningsnøkkelen i første hakk (radio hakket). Knappen holdes inntrykket ennå en stund, ca 5 sekunder, da Service-statusen vises slippes knappen. Enten OILSERVICE eller INSPECTION og igjenværende kjøre strekning vises i km. Etter ytligere et kort trykk på knappen vises tidsintervalls-inspeksjonen som en klokke og igjenværende tid i dager. [kjørestreknings servicen] For å komme til tilbakestillings modus, må knappen holdes inne i 5 sekunder. I displayet blinker "rE" i 5 sekunder. Kjørestreknings servicen kan tilbakestilles ved å slippe knappen og så trykke den inn og slippe den igjen (mens displayet blinker). Hvis du ikke ønsker å stille tilbake, men beholde den gamle kjøre strekningen, så slipp knappen og vent til det slutter å blinke. Etter tilbakestilling vises den nye kjørestreknings servicen i 5 sekunder. [tidsintervallsinspeksjonen] Etter kjørestrekning servicen kan tidsintervallsinspeksjonen tilbakestilles. Statusen for tidsintervallsinspeksjonen vises i displayet. For å tilbakestille denne må knappen holdes inntrykket i 5 sekunder. I displayet blinker "rE" i sekunder. Tilbakestilling skjer ved at du slipper knappen, trykker den inn igjen og slipper. Den nye statusen for tidsintervallsinspeksjonen vises deretter i 5 sekunder, etter det vises "End SIA" Mulig dere må prøve et par ganger, usikker på hvilke modeller dette går ann på, men iallefall e46 prefacelift, og sikkert e39 i samme tidsperiode! Mvh Sindre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå