Kennethrh Skrevet Desember 19, 2012 Share Skrevet Desember 19, 2012 hei har en E38 som varmeapparatet blåser kun kaldt i men når jeg ruser bilen blir det varmt lurte på om noen kanskje viste hva dette kan være?? har lufta systemet flere gange så skal ikke være luft der. vifta har kutta ut den å etter jeg tok motorvask på bilen, er det noe rele til denne eller må jeg bytten? eventuellt hva er galt? kjempe fint om noen har forslag om hva dette kan være++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Desember 19, 2012 Share Skrevet Desember 19, 2012 Det kan være luft (selv om du synes du har luftet godt), eller for lite væske. Evt. dårlig vannpumpe (manglende lameller) som gir dårlig sirkulasjon ved lavt turtall. Og sikkert flere ting... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethrh Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2012 Det kan være luft (selv om du synes du har luftet godt), eller for lite væske. Evt. dårlig vannpumpe (manglende lameller) som gir dårlig sirkulasjon ved lavt turtall.Og sikkert flere ting... Har bytta vannpumpe så feilen ligger nok ikke der Men kan hende jeg lufter litt feil? Skal begge lufteskruene stå oppe ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Desember 19, 2012 Share Skrevet Desember 19, 2012 Flott bil Her er en framgangsmåte på lufting av system på E39, er vel det samme på E38? " - Jeg fylte ekspansjonstanken til målepinnen stakk opp til stakk opp til kanten. Deretter åpnet jeg lufteskruen som sitter på toppen av slangen rett overfor termostathuset. (IKKE den lufteskruen som sitter ved siden av påfyllingen til ekspansjonstanken). Med en liten slange på flasketuten fylte jeg væske i dette lille hullet til det rant over. Det gikk på minst 2 liter, hvis jeg ikke husker feil. - Deretter satte jeg på tenningen (men startet ikke bilen), og satte varmeapparatet på full guffe. Jeg trykket også inn knappen som overstyrer Auto på klimaanlegget og gir full guffe på vinduene (husker ikke hva knappen/funksjonen heter). Jeg skrudde også det lille hjulet mellom de to luftdysene som blåser luft i ansiktet ditt på maks. dvs tre røde prikker. Dette skulle visstnok sette i gang en eller annen pumpe som sirkulerer kjølevæsken... - Deretter fylte jeg bare på ekspansjonstanken etterhvert som målepinnen gikk nedover. Da det ikke gikk på mer væske, startet jeg bilen og lot den gå seg halvvarm på tomgang mens jeg sjekket om målepinnen sank ytterligere. Da den ikke gjorde det, skrudde jeg på lokket og kjørte en kort tur slik at motoren ble skikkelig varm og temp-måleren stod midt på skalaen der den normalt skal ligge. - Da jeg kom hjem lot jeg bilen stå å gå på tomgang mens jeg forsiktig åpnet lufteskruen ved termostathuset og slapp ut luft. Da det bare kom ut væske, strammet jeg skruen. Den samme operasjonen gjorde jeg på lufteskruen ved siden av påfyllingen til ekspansjonstanken. - Detetter parkerte jeg bare bilen og lot den bli kald, før jeg til slutt åpnet ekspansjonstanken og etterfylte til målepinnen stod der den skal stå... - Jeg fylte ekspansjonstanken til målepinnen stakk opp til stakk opp til kanten. Deretter åpnet jeg lufteskruen som sitter på toppen av slangen rett overfor termostathuset. (IKKE den lufteskruen som sitter ved siden av påfyllingen til ekspansjonstanken). Med en liten slange på flasketuten fylte jeg væske i dette lille hullet til det rant over. Det gikk på minst 2 liter, hvis jeg ikke husker feil. - Deretter satte jeg på tenningen (men startet ikke bilen), og satte varmeapparatet på full guffe. Jeg trykket også inn knappen som overstyrer Auto på klimaanlegget og gir full guffe på vinduene (husker ikke hva knappen/funksjonen heter). Jeg skrudde også det lille hjulet mellom de to luftdysene som blåser luft i ansiktet ditt på maks. dvs tre røde prikker. Dette skulle visstnok sette i gang en eller annen pumpe som sirkulerer kjølevæsken... - Deretter fylte jeg bare på ekspansjonstanken etterhvert som målepinnen gikk nedover. Da det ikke gikk på mer væske, startet jeg bilen og lot den gå seg halvvarm på tomgang mens jeg sjekket om målepinnen sank ytterligere. Da den ikke gjorde det, skrudde jeg på lokket og kjørte en kort tur slik at motoren ble skikkelig varm og temp-måleren stod midt på skalaen der den normalt skal ligge. - Da jeg kom hjem lot jeg bilen stå å gå på tomgang mens jeg forsiktig åpnet lufteskruen ved termostathuset og slapp ut luft. Da det bare kom ut væske, strammet jeg skruen. Den samme operasjonen gjorde jeg på lufteskruen ved siden av påfyllingen til ekspansjonstanken. - Detetter parkerte jeg bare bilen og lot den bli kald, før jeg til slutt åpnet ekspansjonstanken og etterfylte til målepinnen stod der den skal stå... " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå