Dirty Skrevet Desember 22, 2012 Share Skrevet Desember 22, 2012 Men hvordan er det og momse den uten noe slags papirer? Holder det med chassinr? Nei du må ha salgskontrakt skriv 2 stk en med lavere pris så slipper du å betale så mye i moms om du har bilen på henger kobler du av noe deler og sier motoren er gåen Så kan du sette enda lavere pris uten at de fatter misstanke Nisse! Hvorfor det er da sånn alle gjør det helsikkes stat som skal ha kloa i alt, når bilen aldri skal på veien ser jeg ikke problemet. kjenner deg såpass Azeton du er ikje noe bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Desember 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2012 Skal bruker på bane ja, driver for meg selv med bilsalg så har rødskilter..Så jeg må ikke momse den heller? Du driver med bilsalg og kjenner ikke til MVA-regler i Norge? Driver ikke med import. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Desember 22, 2012 Share Skrevet Desember 22, 2012 Om bilen er i Norge og eies av en nordmann som bor i Norge og det ikke er betalt mva på den er den undrat MVA og eier har brutt norsk lov. Finnes noen svært få unntak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Desember 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2012 Var det jeg også tenkte. Skal høre med tollvesenet når de åpner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingB Skrevet Desember 22, 2012 Share Skrevet Desember 22, 2012 Det SKAL betales mva på alle biler som tas inn til landet, uansett bruksformål! Det ligger også i kortene at det er forbudt å bruke prøvekjennemerke på bil som ikke det er betalt mva på. Blir du stoppet og ikke kan vise tollpapirer, mister du skiltene på stedet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Desember 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2012 Ja, de reglene kjenner jeg til. Det jeg egentlig lurer på, er og kjøpe en bil som IKKE er momset inn. Hvor jeg skriver kontrakt med eier, og reiser rett og toller den inn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 22, 2012 Share Skrevet Desember 22, 2012 Ja, de reglene kjenner jeg til. Det jeg egentlig lurer på, er og kjøpe en bil som IKKE er momset inn. Hvor jeg skriver kontrakt med eier, og reiser rett og toller den inn... ikke noe problem det, jeg sendte bare inn noen bilder på mail til de med salgskontrakt kjøpte svensk bil som allerde var i norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå