jahnsen1994 Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Har nå hatt mange gode tider med min E34 520i, men i det siste har det kommet opp et par ting. Jeg hadde et lite uhell og det endte med ny framskjerm, nytt styrestag på venstre side og en ganske tydelig feil på castervinkelen ettersom at hjulet ligger nærmere førerdør enn det egentlig skal (har ikke gjort noe med dette ettersom at bilen har fungert fint med dette siden uhellet skjedde). Har i ettertid bytter styrestaget på høyre side og hardykobling. problem: 1. Bilen rister svakt rundt 60km/t, men så gir det seg mellom 60 og 80km/t. Ifra 80 og opp mot 110km/t så rister det så mye at jeg føler bilen skal kollapse. Det kommer også en slags "during" når det rister, det rister mest framme ved fører og passasjer. Har hatt en kompis med som først satt bak også satte han seg fram. - Bilen rister bare når jeg gir gass, har prøvd å la bilen renne i 80km/t rundt 2000-3000 Omdreininger og rister ikke da. - Har prøvd samme turtall på alle gir og man merker en risting da også, men er verst ifra 80 og opp til 110km/t det rister som verst. *har kontrollert alt av bremser og avbalansering av alle hjul (både vinter og sommer) 2. Det kommer også en kraftig dunking ved igangsetting med flat pedal (særlig 1.gir) kan sammenligne det med at noen hamrer på undersiden av bilen men dette skjer ikke ellers. HJELP! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Hvorfor byttet du hardykoblingen, og hvem gjorde den jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jahnsen1994 Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2012 byttet på grunn av hadde bilen oppe på bukk for en kontroll av eksos og foringer, da så jeg at hardykoblngen var tydelig redusert og fikk bestilt ny via Meca verkstedet jeg jobbet på tidligere og fikk forklart hvordan jeg måtte gjøre det. alt ble strammet med omhu med muttertrekker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 kan vera lageret til mellomakslinga har blitt skada under skift av hardykobling. Pleier å riste under aks. Det kan også vera mellomaksling lager når det smeller i bilen når du girer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jahnsen1994 Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2012 Det smeller ikke når jeg føret, bare når jeg skal akselerere fra stillestående med flat full at det rister, hvis jeg har litt mindre pådrag så rister det ikke like mye. Får ta bilen opp på bukk og ta en Skjekk. Hadde litt samme symptomer før jeg byttet hardykobling så kan være at den nye er for bållå og utslitt allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jahnsen1994 Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2013 Har nå kommet fram til at det har vært en kombinasjon mellom både mellomaksel lagring og fremre traversforinger bak som har gjort ugang. Byttet foringer for noen uker siden, lyden er redusert, men skal bytte komplett mellomaksel fra en delebil jeg har stående og bare flytte over hardykobling -BMW E34 1992 m50b20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå