Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget et det manglet reservehjul i bilen. Ser ut som det skal være et såkalt nødhjul, ikke plass til større. Noen som tilfeldigvis har et slikt liggende? (Til E61)

Skrevet

Hvist du opplever og punktere en gang i løpet av 15-20 år så har du uflaks. Bruk heller plassen til andre ting og kjøp heller en boks med skum til hundre kroner. Reservehjul er mer eller mindre ut.

Skrevet
Hvist du opplever og punktere en gang i løpet av 15-20 år så har du uflaks. Bruk heller plassen til andre ting og kjøp heller en boks med skum til hundre kroner. Reservehjul er mer eller mindre ut.

Hah. Man punkterer da oftere enn det. Tror jeg har punktert 4-5 gang på 10 år.

Skrevet

Ett par bokser med dekkrep skum er kjekt og ha, og hjelper bra på om det kun gjelder at lufta har gått ut pga spiker eller noe sånt i dekket. Har du derimot hull i dekksiden eller at dekket er så slitt at man har kommet gjennom corden så hjelper slikt lite.

Hvis jeg skulle på ferie eller uansett langtur så kunne det vært kjekt med "nødhjul" reservedekk i tillegg til rep på boks.

Men di fleste punkteringer jeg har opplevd har vært gjennom skruer eller spiker ol i dekket og har latt seg fikse på stedet med dekkskum når jeg har hatt det.

Har man kjørt ett stykke på "felgen" så er dekket så ødelagt at man MÅ ha reservedekk eller veihjelp :)

Skrevet

God kveld

Jeg har kjørt bil i 30 år og har aldri punktert, jeg har drevet å fraktet rundt på dette reservehjulet uten nytte. Nå har jeg endelig fått meg to biler uten, flott, miljøvenlig også.

Kommer ikke til å kjøpe skum på boks heller, dersom jeg punkterer nå så ringer jeg "noen" som kan hjelpe meg, de skal tjene til livets opphold de også.

Snart Jul, de som mangler kan jo ønske seg et hjul da...

God Jul

Skrevet

Bil produsentene har sikkert en god statistikk siden flere og flere nybiler leveres uten reservahjul :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...