Gå til innhold

Suselyd fra høytalere (med forsterker) mens motor er i gang.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har koblet opp en forsterker med et par høytalere bak i min E34.

Dette fungerer bra når jeg har tenninga på, uten at motoren går, men med en gang jeg starter bilen kommer det en høy suse/knitre lyd bak i fra høytalerene som er koblet til forsterkeren.

Hvis jeg kobler fra forsterkeren, og bare bruker spilleren med de orginale høytalerene foran, så fungerer det når motoren går.

Noen som har innspill på hva jeg burde gjøre her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Dynamo støy!! Kommer sansynligvis av at signal kabel til forsterker er lakt opp ved siden av strøm kabel, disse skal trekkest opp på hver sin side av bilen for og ungå støy! :) vist du ruser motoren så blir lyden sansynligvis sterkere eller skarpere pga dynamoen lader mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som han over her sier, eller kommer av dårlig jording. Så hvor er forsterkeren jordet?

Off topic, så burde du jo ha koblet denne forsterkeren til FRONThøyttalerene, og ikke de baki. Det er jo foran du sitter og kjører, og jeg regner med at du har ørene "montert" som de fleste andre å da er det best og mest naturlig å ha lyden foran på hver side. Får bare håpe du ikke har bakhøyttalerene i hatthylla og sub i bagesjerommet da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at det var dårlig kontakt i ene phonokabelen. Loddet denne, men det hjalp ikke.

Så prøvde jeg å legge noen andre phonokabler rett igjennom bilen, slik at de ikke var i nærheten av så mye annet. Da fungerte det som det skulle, altså ingen knitring mens motor er i gang.

Den knitringen jeg hadde var konstant mener jeg å huske. Forsterkeren er godt jordet bak i bilen.

Jeg endte opp med å legge phonokalbene provisorisk langs tunnelen. Så får jeg demontere noe interiør å legge kablene på venstre side av bilen (motsatt side av der plusskabel ligger) når jeg får tid til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Dynamo støy!! Kommer sansynligvis av at signal kabel til forsterker er lakt opp ved siden av strøm kabel, disse skal trekkest opp på hver sin side av bilen for og ungå støy! :) vist du ruser motoren så blir lyden sansynligvis sterkere eller skarpere pga dynamoen lader mer..

OY,OY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...