Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei bilen en 2000 mod. 520i.

Etter termostat skift så er det ene kjøleslangen (venstre side sett forfra) Kald. vet ikke om den er det på disse. da jeg ikke sjekket det før vi byttet.

Det ble skikkelig luftet etter skiftet og temperaturen på bilen oppfører seg helt normalt.

Fikk også opplyst om at viskosekoblingen var litt slakk samt at det lekker litt olje i framkant. kan se ut som i område rundt termostaten. Håper noen har noe godt forslag på hva disse problemene kan skyldes?

Mvh

Nyerveret Bmw sjåfør og på forumet!

Skrevet

hvor lenge har du luftet den? sålenge den ikke koker så er nok alt i orden, men om du står lenge nok på tomgang uten varmepp og det i gang så skal den bli varm ettervært.

Skrevet

Luften den slik at det ikke kom ut noe luftbobler og kun kjølevæske i begge luftetappene.

Bilen var avslått og varmeapperatet sto på så pumpen sirkulerte. Gikk veldig greit å få ut lufta etter termostat bytte. Ble ikke så mye kjøleveske gris heller...

Angående oljelekkasje. Er det noen typiske plasser det begynner å lekke?

Kommer noe olje ned på en kontakt som ligger rett over den nevnte kjøleslange og som igjen drypper ned på slangen...

Skrevet
Luften den slik at det ikke kom ut noe luftbobler og kun kjølevæske i begge luftetappene.

Bilen var avslått og varmeapperatet sto på så pumpen sirkulerte. Gikk veldig greit å få ut lufta etter termostat bytte. Ble ikke så mye kjøleveske gris heller...

Angående oljelekkasje. Er det noen typiske plasser det begynner å lekke?

Kommer noe olje ned på en kontakt som ligger rett over den nevnte kjøleslange og som igjen drypper ned på slangen...

start opp å la bilen stå å gå til den blir ordentlig varm uten lokket på tanken, når alle slanger og alt er varmt skru på lokket igjen.

Skrevet

den nederste slangen? det er jo vann inn på motor, som blir avkjølt, skal være kald denne :)

ang olje lekkasje, så sjekk toppdeksel pakning, den ryker..

Skrevet

Altså skru av lokket på ekpansjonstanken og start opp bilen med lokket av og la det stå sånn til bilen er blitt varm og skru på lokket igjen? hva skal dette være godt for? Er helt fersk på bmw motor...

Skrevet
den nederste slangen? det er jo vann inn på motor, som blir avkjølt, skal være kald denne :)

ang olje lekkasje, så sjekk toppdeksel pakning, den ryker..

radiatoren klarer ikke gjøre slangen KALD på tomgang da daniell....

Skrevet
Altså skru av lokket på ekpansjonstanken og start opp bilen med lokket av og la det stå sånn til bilen er blitt varm og skru på lokket igjen? hva skal dette være godt for? Er helt fersk på bmw motor...

stemmer, da sirkulerer den alt vannet og event små luftbobler kommer ut.

Skrevet
den nederste slangen? det er jo vann inn på motor, som blir avkjølt, skal være kald denne :)

ang olje lekkasje, så sjekk toppdeksel pakning, den ryker..

radiatoren klarer ikke gjøre slangen KALD på tomgang da daniell....

kald/ kaldere enn dem andre, same same :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...