KKise Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 320d m47tu. Bilen har alltid startet lett samme hvor kaldt det er ute, alt var i orden i går til morran når jeg startet opp og kjørte til jobb. Da jeg skulle hjem så var den plutselig veldig tungstartet og jeg måtte dra lenge på starteren. Imens jeg dro på starteren så tente den innimellom men startet ikke med en gang. I dag ville ikke bilen starte i det hele tatt, bare drar på starteren og den småtenner innimellom men starter akkurat ikke. Noen som har vært borti lignende? Tips til hva som kan være galt eller hva en kan sjekke opp? Glødepluggene blei bytta for et par år siden og glødelampa oppfører seg som normalt. Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
joakimh Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 for meg så høres dette ut som en eller flere av glødepluggene er defekt. men ville nok tatt en diagnose for å være sikker
bmw e30 318i Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 en kamerat hadde 320 diesel, den oppførte seg akkurat sånn du sier og den var dieselpumpa defekt på
KKise Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Skrevet Desember 23, 2012 for meg så høres dette ut som en eller flere av glødepluggene er defekt. men ville nok tatt en diagnose for å være sikker Har feilkode på glødeplugg på samtlige sylindere, sist jeg tok diagnose på motoren i sommer hadde jeg ikke feil på noen av dem. Kan alle sammen ryke samtidig sånn eller kan feilen da være et annet sted ?
KKise Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Skrevet Desember 23, 2012 Hvordan fungerer styringen til glødingen og hvordan kan en feilsøke seg frem gjennom glødesystemet for å finne ut om evt relé eller sikring som har gått bare ?
rekorden Skrevet Desember 24, 2012 Skrevet Desember 24, 2012 Hvis du får feilkode på samtlige glødeplugger er jeg rimelig sikker på at det er gløderelèet ditt som er gått, eventuelt sikringen til denne. Samme feilkoder hadde jeg på min da mitt relè var defekt. Hvis du vil kan du sjekke om du får spenning ut på glødepluggene når du slår på tenningen. Kan det forresten stemme at glødelampen lyser et lite sekund før det slukner?
KKise Skrevet Desember 24, 2012 Forfatter Skrevet Desember 24, 2012 Hvis du får feilkode på samtlige glødeplugger er jeg rimelig sikker på at det er gløderelèet ditt som er gått, eventuelt sikringen til denne.Samme feilkoder hadde jeg på min da mitt relè var defekt. Hvis du vil kan du sjekke om du får spenning ut på glødepluggene når du slår på tenningen. Kan det forresten stemme at glødelampen lyser et lite sekund før det slukner? Hvor sitter gløderelé og evt sikring ? Glødelampen lyser et lite sekund ja, men det mener jeg den alltid har gjort også selv når bilen var i orden. (Glødesymbol og "DDE"?)
kentha320dat Skrevet Desember 30, 2012 Skrevet Desember 30, 2012 Hiver meg med på denne jeg. Har akkurat samme problemet. Kaldere enn -5 grader sliter jeg med å få start på bilen. En e46 320 dat 04 mod. Vet jeg en eller annen gang leste om plaseringen til denne sikringen, men husker ikke...hanskerommet? Relet mener jeg skal være neders i motor-rommet en plass..best å komme til fra undersiden? Kentho
bmw e30 318i Skrevet Desember 30, 2012 Skrevet Desember 30, 2012 mener jeg har hørt at gløde rele sitter under førersete (under bilen)
rekorden Skrevet Desember 30, 2012 Skrevet Desember 30, 2012 Er dieselpumpe som sitter under førersete. Glødereleet sitter under innsuget. Sikringen ligger bak sikringspanelet, litt vrient å komme til.
KKise Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Skrevet Desember 30, 2012 Nå har jeg funnet ut av problemet. Jeg sjekket igjen med PA soft, og da viste den som sist feilkode på alle 4 glødepluggene. MEN, det stod at kodene var "Non-present". Jeg slettet de og fikk de ikke tilbake igjen, og siden har bilen startet og gått som den alltid har gjort. Jeg tror at jeg har prøvd å starte bilen for raskt, noe som har resultet i at den såklart ikke starter uten å gløde, og at dermed bilen tror at glødepluggene var defekte. Det virker som at imens den hadde feilkoden på alle glødepluggene tok den heller ikke i bruk glødesystemet. som sagt slettet jeg kodene og vips, så startet den og gikk på morgenen her i -15 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå