Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 time for å bytte toppdekselpakninga var vel litt optimistisk ;) kanskje om du jobber som mekaniker og har gjort akkurat den samme jobben hundre ganger, ja ;-) jeg byttet den selv på min e60 520 bensin i helga og jeg brukte vel nærmere 3 timer... Er en del demontering på e60 hvertfall for å komme til ;-)

Byttet også veivhusventilsjonen på den først og det brukte jeg 6-7 timer på.. Slangen fra ventilen og ned til peilepinnen var veldig tyggisaktig ja og full av gørr!

Skrevet

Mulig det er litt annerledes oppbygning på motorene. Selv brukte jeg 1,5-2 timer på bytte av toppdekselpakning på en M50TÜB20 i E36, men det var inkludert lakkering av toppdekselet. Har man rette verktøyet er det ingen problem å klare det på en times tid. Eneste som er vanskelig med denne jobben er å komme til boltene som sitter nærmest torpedoveggen :)

Denne guiden tar deg igjennom hele greia:

Skrevet

Å sammenligne tider på hva du og jeg bruker er håpløst. Noen er nevenyttige og har bra med verktøy som gjør jobben enklere, andre ikke. Noen bruker 20 min på en jobb som andre kan bruke 2 timer på etc.

Men en ting jeg tør påstå er at de som gidder å gjøre litt forstudie før de setter igang og studerer prosedyren, får igjen for det i form av spart tid etterpå. Og kanskje til og med en del penger hvis de skulle ha gjort noe feil...

Skrevet

På jobben bruker jeg i overkant av 2 timer på veivhusventilasjon og toppdekselpakning på m54.

Toppdekselpakningen tar jo ikke mer enn 30-45 min maks når man han gjort det et par ganger før.

Jobben i seg selv er beregna 5 timer i følge ksd.

Skrevet
Hvis du kjenner på slangen som går inn på peilepinnen i bunnen så kjenner du om den er dårlig.

Den pleier å være typ "tyggis" dersom den er dårlig.

Sånn så min "tyggisslange" ut: mrq1ec2cqqa31emb27hn.jpg

dq081qafgq75lq12yhww.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...