aplet86 Skrevet Desember 25, 2012 Skrevet Desember 25, 2012 Akkurat kjøpt meg en E39 M5. Servicer er fulgt opp, men skal ta en storservice før jeg skal ta den i bruk. -Olje på motor -Oljefilter -Luftfilter -Pollenfilter -Olje på diff -Olje på girkasse Noe mer jeg bør gå over når jeg først er i gang?
Mikael-B Skrevet Desember 25, 2012 Skrevet Desember 25, 2012 Kjølevæske, bremsevæske og servoolje ville jeg byttet også, litt avhengig av hvilken km. service det er og hvor lenge siden det er gjort sist. Storservice inneholder somregel sjekk av alle foringer, ledd etc. Du kan jo dra på et autorisert BMW verksted å få skrivd samme skjema de bruker når de tar storservice.
aplet86 Skrevet Desember 25, 2012 Forfatter Skrevet Desember 25, 2012 Det var ikke så dumt nei Bilen er god stand, men uansett, når man kjøper en slik bil er det greit og gå over alt.
Mikael-B Skrevet Desember 25, 2012 Skrevet Desember 25, 2012 Bremsevæske er noe som faktisk skal byttes ganske ofte, men som mange glemmer når de tar service selv. Om jeg ikke husker helt feil, er det 40000km intervall på bremsevæskebytte på E39 M5. om ikke det er ennå kortere.. Uansett, om du skal bruke til banekjøring burde du bytte til litt bedre bremsevæske enn OEM med en gang. F. eks. denne: http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37_113&products_id=834
bcRichard Skrevet Desember 25, 2012 Skrevet Desember 25, 2012 bensinfilter, smør alt av dørhengsler og dørstoppere.
bjalle Skrevet Desember 26, 2012 Skrevet Desember 26, 2012 Og en full sjekk med diagnose for å se om alle sensorer og moduler + km stand er ok.
FTE Skrevet Desember 26, 2012 Skrevet Desember 26, 2012 Ta også en sjekk av olje-separatorene + rør. Disse var nesten tette på min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå