Gå til innhold

BMW E87 1 serie koding av lys, trenger hjelp!


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har laget med en diagnose pc og kjøpt ledning som trengs for å kode bilen med NCS EXPERT.

All kodingen funker som det skal og alle programmer funker!

Men har et par spørsmål!

Har byttet frontlykter på min E87 til DEPO sine med projector lys for en stund siden.

Har nå satt i xenon pærer og selv med slike "warning cancellere" og canbus ballaster får jeg feilkoder og inniblant stopper noen pærer pågrunn av feilmeldinger.. Nærlyset funker stort sett hele tiden men fjernlyset lever sitt eget liv sammen med tåkelysa..

Bestemte meg derfor for å prøve å kode slik at jeg kan bruke xenon pærer uten problemer :)

Koblet derfor datan til bilen med NCS EXPERT og leste av FRM modulen.

Endret disse verdien til nicht_aktiv (altså varm og kald sjekk og feilmelding i instumentpanelet på nærlysa, fjernlysa og tåkelysa):

(Varmsjekk av pærer)

WARMUEBERWACHUNG_AL_L low beam left

WARMUEBERWACHUNG_AL_R low beam right

WARMUEBERWACHUNG_FL_L high beam left

WARMUEBERWACHUNG_FL_R high beam right

WARMUEBERWACHUNG_NSW_L fog light front left

WARMUEBERWACHUNG_NSW_R fog light front right

(Kaldsjekk av pærer)

KALTUEBERWACHUNG_AL_L low beam left

KALTUEBERWACHUNG_AL_R low beam right

KALTUEBERWACHUNG_FL_L high beam left

KALTUEBERWACHUNG_FL_R high beam right

KALTUEBERWACHUNG_NSW_L fog light front left

KALTUEBERWACHUNG_NSW_R fog light front right

(Feilmeldinger i displayet)

FEHLERMELDUNG_CC_AL_L low beam left

FEHLERMELDUNG_CC_AL_R low beam right

FEHLERMELDUNG_CC_FL_L high beam left

FEHLERMELDUNG_CC_FL_R high beam right

FEHLERMELDUNG_CC_NSW_L fog light front left

FEHLERMELDUNG_CC_NSW_R fog light front right

Etter at kodingen var fullført uten feilmeldinger startet jeg bilen å skrudde på nær, fjern og tåkelysa og alle sammen fungerte! Kjørte 100 meter og plutselig kuttet det venstre nærlyset mitt og jeg fikk opp CC-ID 231 altså light system failure (stor rød advarsel i displayet..).

Skrudde av og på lysene og da fungerte alle som de skulle og ingen skrudde seg av, men feilmeldingen var der fortsatt og ville ikke vekk...

Fikk denne en gang tidligere også før jeg kodet og det var da jeg prøvde å sette i xenon pærer uten warning canceller bokser uten koding.. da poppet det opp feilmeldinger på alle lysa forann og denne feilmeldingen kom opp fordi ingen av lysa forann fungerte ifølge bilen check control. Men etter jeg kodet får jeg jo ikke opp slike feilmeldinger men fortsatt tror bilen at ingen pærer fungerer fortsatt?!

Hvordan kan jeg kode så jeg slipper denne feilmeldingen?? Kan jeg eventuelt kode fjerne check control på fjernlys og tåkelys og heller bruke warning canceller bokser på nærlysa slik at bilen hvertfall vet den har noen lys som fungerer så jeg slipper den røde advarselen?

Noen som kan hjelpe meg?? Trenger hjelp!

Hadde virkelig satt pris på litt hjelp angående dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått det til nå forresten! :)

Koda akkurat som jeg hadde gjort tidligere som skrevet i forrige innlegg, men fjerna feilkoder etter kodingen og det gjorde at den røde lampen forsvant!!

Alle lys fungerer og ingen feilmeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...