antares Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Gjelder en E91 med 70000 km og kun ved kaldstart. Turboulingen er høy i ca 1-2 minutter ved kaldstart, eksempelvis ved 10-15 grader minus. Ikke noen "stygg" lyd, men bare i mine ører ganske høy. Ellers fungerer bilen utmerket og uten høye lyder. Har hatt bilen i bare ca 14 dager, så jeg har ikke lært den å kjenne ordentlig... Er dette normalt?? Vil gjerne ha " seriøse" svar, og ikke kvalifiserte gjetninger hvis det er mulig ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Min 2005 Navara 2,5 td firmabil er likedan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Automatgearservice Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Turboer uler mer når den er kald pga klaringene er større. Men dette kan også tyde på slakk i turbo. Litt er normalt. Hvilken olje bruker du? Mvh Daniel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antares Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2012 Vet ikke annet enn at alle servicer er fulgt, og at jeg da regner med at olje typen er ok !? Kan det virkelig være sannsynlig at det er slakke I turbo etter 70000 kjørte km?? Bilen bærer virkelig preg av å være velholdt, og det forekommer ingen røyk el.l.... Jaja, time will show... Skal ha den på sjekk over nyttår :-)! Noe annet som kan være lurt å få sjekket samtidig, som avviker fra normal servicesyklus? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Automatgearservice Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 jeg ville anbefalt deg å kontrollert hvilken type veivhusventilasjon du har. Mulig du har filter da får du oppgraderings kit som eliminerer muligheter for tett filter. Dette ødelegger bla turbo. også byttet olje mellom hvær 10000km dette øker levetid på motor å turbo. Ville brukt 5w40 mobil olje;) mvh Daniel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå