Gå til innhold

BMW E30 320 86' @ M20B25 turbo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som jeg nesten er i mål med mitt første bilprosjekt(Se signatur) så klør det i fingrene etter å starte på ett nytt ett med mere kunnskap, erfaringer og arbeidslyst.

Så fant jeg en frontkollidert 2 dørs E30 preface i nærheten til en billig penge. Blir en del arbeid for å få rettet opp men er man nøye blir dette bra igjen.

Bilen skal først og fremst ribbes helt, rustsveises og sandblåses under.

Litt info om planene

Understell:

-Sandblåses og pulverlakkeres

- Powerflex black series foringer

- 535 diff fra e28

- Sviktstålakslinger fra PPF med M5 knuter og 535 medbringere

Motor:

- Precision 5862 Billet

- Cooperring pakning

- ARP studs

- Forsterka vippearmer

- 680 cc dyser

- Fuelrail blackline fra PPF

- Egenprodusert innsug og grenrør.

- Precision 46mm wastegate

- Smidde CP stempler

- PPF Pro H-Beam råder

- Ventilfjærkit steg 2 fra PPF

- Vipec V88

- Bosch 044 pumpe

- M21 oljepumpe

fygx5e1056agt9hiw1hd.jpg

iznjbxizws8weigayv66.jpg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Denne skal bli bedre, ixen var mitt første prosjekt og der gjorde jeg ting litt i feil rekkefølge. Men det kommer til å ta tid, da jeg bare er sveiselærling enda og tjener ikke en forume akkurat. I tilegg skal denne sandblåses under og få ny understellsmasse samt grunning. Noe jeg ikke fikk gjort på IXen som plager meg stort

• 2 weeks later...
Skrevet

Har fått fraktet bilen til jobben. Blir å holde på med den en del der fremover. Da jeg har tilgang til mye nyttig utstyr der!

Kveldens økt gikk med på å ta ut motor.

0zdul3a4w7djau9bi3v5.jpg

qhz6n5pcm0y29nlukftg.jpg

odrr9f33bza86bidtkn8.jpg

s3rxwdjyax3p5165vb56.jpg

Skrevet

Ble litt noen timer med bilen i helgen også. Bilen er så og si ferdig ribbet innvendig nå, ble positivt overasket da jeg tok av gulvteppet, veldig lite rust. Nå har jeg ikke skrapt av asfaltmatter enda men har fått et lite overblikk hvilken tilstand karosseriet er i iallefall.

6t89337gitu58r9rlrlr.jpg

xkl2kd0g9p7swjahssen.jpg

dpghh4ber8irj2c9z8us.jpg

7hdbd5lzm265lfa1zlxi.jpg

a06zhd7rit7god88ch0a.jpg

Fikk ut gulvteppet uten å rive det opp også, skal renses og brukes i bilen igjen

w4o58hl47alc33jfgeug.jpg

Skrevet

Liten økt i går kveld også, er straks klart til retting i front av bilen nå. Fikk demontert fronten igår, blir snart bestilling av ny innvendig front samt rammevanger! En annen spennende ting som er gjort også, søknad om ombygging til M50B25 med turbo er sendt til BT :)

u9d8m2gh9dwzdywp1wk9.jpg

9e6gc5pks5kv6spyv1me.jpg

Skrevet

Ble noen timer med bilen i helgen også.

Søknad om ombygging er postlagt, så får vi bare håpe på positivt svar!

26m3l2q17j6l85c231ax.jpg

Forstilling demontert

y351djb39lhsebskjyat.jpg

Laget midlertidig løsning for å få flyttet på bilen ut og inn av verkstedet under retting og sveisingen som det blir mye av fremover. Slipper at forstillinga er i veien :)

l6prdrlwyb11g3m2d6rj.jpg

Tatt ned bensintank samt bensinsystem

25gr8alqw91d7v7ifta3.jpg

Bakstilling monteres opp igjen pga at jeg må ha muligheten til å få flyttet på den til en hver tid. Blir å finne en løsning med noen containerhjul bak også.

qruos8tab8rzwwagv5ez.jpg

01ykzr8ioi0cjddlxuj8.jpg

• 3 months later...
  • 2 months later...
Skrevet

Lenge siden det har vært noe aktivitet i denne tråden! Har ikke vært noe fremgang på denne bilen siden siste oppdatering her men har nå gjort meg ferdig med første prosjekt. Så nå blir det å bygge videre på denne fremover :) Nye planer er lagt, ny info i førstepost. Blir ikke godkjenning og M3 bredding som først planlagt. Blir ren banebil med M20 turbo.

Motor hentet hjem og klar for nedplukking :)

xob4c6g679n0p7eh1kkq.jpg

Skrevet

Var mest med tanke på ett eventuelt motorbytte osv litt frem i tid så slipper jeg iallefall å bytte ut sprutet. Men jeg har alt for lite peiling på datasprut enda så mulig V44 er veien og gå :) Innspill hva/hvorfor er tåppers, jeg må bare ta utgangspunkt i noe. Oppsettet blir sikkert endret underveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...