Gjest Skrevet Desember 26, 2012 Skrevet Desember 26, 2012 Nå som jeg nesten er i mål med mitt første bilprosjekt(Se signatur) så klør det i fingrene etter å starte på ett nytt ett med mere kunnskap, erfaringer og arbeidslyst. Så fant jeg en frontkollidert 2 dørs E30 preface i nærheten til en billig penge. Blir en del arbeid for å få rettet opp men er man nøye blir dette bra igjen. Bilen skal først og fremst ribbes helt, rustsveises og sandblåses under. Litt info om planene Understell: -Sandblåses og pulverlakkeres - Powerflex black series foringer - 535 diff fra e28 - Sviktstålakslinger fra PPF med M5 knuter og 535 medbringere Motor: - Precision 5862 Billet - Cooperring pakning - ARP studs - Forsterka vippearmer - 680 cc dyser - Fuelrail blackline fra PPF - Egenprodusert innsug og grenrør. - Precision 46mm wastegate - Smidde CP stempler - PPF Pro H-Beam råder - Ventilfjærkit steg 2 fra PPF - Vipec V88 - Bosch 044 pumpe - M21 oljepumpe
Joachim S Hamar Skrevet Desember 26, 2012 Skrevet Desember 26, 2012 bra planer, håpe denne blir like strøken som ixèn
Gjest Skrevet Desember 26, 2012 Skrevet Desember 26, 2012 Denne skal bli bedre, ixen var mitt første prosjekt og der gjorde jeg ting litt i feil rekkefølge. Men det kommer til å ta tid, da jeg bare er sveiselærling enda og tjener ikke en forume akkurat. I tilegg skal denne sandblåses under og få ny understellsmasse samt grunning. Noe jeg ikke fikk gjort på IXen som plager meg stort
Gjest Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 Har fått fraktet bilen til jobben. Blir å holde på med den en del der fremover. Da jeg har tilgang til mye nyttig utstyr der! Kveldens økt gikk med på å ta ut motor.
Gjest Skrevet Januar 13, 2013 Skrevet Januar 13, 2013 Ble litt noen timer med bilen i helgen også. Bilen er så og si ferdig ribbet innvendig nå, ble positivt overasket da jeg tok av gulvteppet, veldig lite rust. Nå har jeg ikke skrapt av asfaltmatter enda men har fått et lite overblikk hvilken tilstand karosseriet er i iallefall. Fikk ut gulvteppet uten å rive det opp også, skal renses og brukes i bilen igjen
Gjest Skrevet Januar 17, 2013 Skrevet Januar 17, 2013 Liten økt i går kveld også, er straks klart til retting i front av bilen nå. Fikk demontert fronten igår, blir snart bestilling av ny innvendig front samt rammevanger! En annen spennende ting som er gjort også, søknad om ombygging til M50B25 med turbo er sendt til BT
Gjest Skrevet Januar 21, 2013 Skrevet Januar 21, 2013 Ble noen timer med bilen i helgen også. Søknad om ombygging er postlagt, så får vi bare håpe på positivt svar! Forstilling demontert Laget midlertidig løsning for å få flyttet på bilen ut og inn av verkstedet under retting og sveisingen som det blir mye av fremover. Slipper at forstillinga er i veien Tatt ned bensintank samt bensinsystem Bakstilling monteres opp igjen pga at jeg må ha muligheten til å få flyttet på den til en hver tid. Blir å finne en løsning med noen containerhjul bak også.
Gjest Skrevet Juli 4, 2013 Skrevet Juli 4, 2013 Lenge siden det har vært noe aktivitet i denne tråden! Har ikke vært noe fremgang på denne bilen siden siste oppdatering her men har nå gjort meg ferdig med første prosjekt. Så nå blir det å bygge videre på denne fremover Nye planer er lagt, ny info i førstepost. Blir ikke godkjenning og M3 bredding som først planlagt. Blir ren banebil med M20 turbo. Motor hentet hjem og klar for nedplukking
Jørgen-A Skrevet Juli 4, 2013 Skrevet Juli 4, 2013 Blir tøft:) men hvorfor vipec v88? Du trenger ikke ett sprut med så mange funkjoner på en m20:)
Gjest Skrevet Juli 4, 2013 Skrevet Juli 4, 2013 Var mest med tanke på ett eventuelt motorbytte osv litt frem i tid så slipper jeg iallefall å bytte ut sprutet. Men jeg har alt for lite peiling på datasprut enda så mulig V44 er veien og gå Innspill hva/hvorfor er tåppers, jeg må bare ta utgangspunkt i noe. Oppsettet blir sikkert endret underveis.
E30Andey Skrevet Juli 4, 2013 Skrevet Juli 4, 2013 Jeg tenkte likt som deg og kjøpte Link G4 Extreme (V88). Så har jeg i hvert fall sprut til de fleste motorer og nok innganger/utganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå