Gå til innhold

E46: brudd eller mikrobryter. Se siste innlegg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Som tråden sier slutten den elektriske bagasjeåpnere å funger. Hva kan være grunnen? Kan den elektriske motoren være defekt? Sikring? Takker for svar! :)

Skrevet
Er det andre ting som ikke fungerer på luka?

Kjente feil er ledningsbrudd i overgangen karosseri/luke eller microbryteren.

Er bare motoren som ikke fungerer. Alt av lys er i orden :)

Skrevet

Okey, et siste spm her. Som jeg har skjønt er det mest sannsynelig denne mikrobryteren. Hvis jeg trykker på bagasjeåpneren på nøkkelen åpner bagasjerommet seg ikke. Har denne noe med microbryteren å gjøre? Hvis, så kjøper jeg ny list hos koed.

Skrevet
Når du prøver å åpne luken, kjenner du at gripelista gir etter? Hos meg er alt froset, sikkert vann på innersiden av gummien på gripelista.

Ja den gir etter. Det med at den ikke fungerer skjedde helt plutselig. Hadde nettopp brukt den og noen minutter senere ville den ikke åpne seg. Så må være denne mikrobryteren eller brudd på ledninger. Skiltlysene fungerer. Men syntes det er rart jeg ikke får åpnet bagasjen med nøkkelen. Nøkkelen sender vel ikke signaler til mikrobryteren i gripelisten?

Skrevet

Nevner følgende jeg:

- Lyser i dash for åpent bagasjerom

- Får ikke åpnet bagasjerom med nøkkel

- Skiltlys fungerer

- Hører mikrobryteren klikke når jeg trykker den inn, men bagasjerom åpner seg ikke

- Ryggelys og tåkelys på venstre side fungerer ikke.

- Om jeg bender litt på ledningsovergangen mellom bagasjerom og karosseri kommer høyre ryggelys på, selv om bilen ikke står i revers?? Hvordan har er det mulig. Er kun i spesiel stilling.

Dette må jo være nok opplysninger til at noen kan avgjøre om det er mikrobryteren eller brudd? Ser vel mest ut som et brudd dette. Men hvorfor ryggelyset kommer på uten at bilen står i revers skjønner jeg ingen ting av... Er dette en kostbar reparasjon?

Skrevet

Høres veldig ut som brudd. Åpne strømpa mellom lokk og karosseri og sjekk. En helt vanlig feil - ikke bare på E46, men har også vært borti det på E39 og E61 på BMW. Har også vært borti dette på golf...

Skrevet
Høres veldig ut som brudd. Åpne strømpa mellom lokk og karosseri og sjekk. En helt vanlig feil - ikke bare på E46, men har også vært borti det på E39 og E61 på BMW. Har også vært borti dette på golf...

Ja konkluderte med brudd her selv nå. Oppdaget at interiørlysa i bagasjen også ikke fungerte. Rart det har blitt så mange brudd samtidig, for alt dette her skjedd på samme tidspunkt.

Vet du om dette er en dyr reparasjon eller noe jeg greit kan fikse selv? :)

Skrevet

Saken er at det ganske sikkert ikke er ett brudd, men flere. Var i hvertfall det på bilen min. Tror jeg hadde 5-6 brudd jeg... Husker ikke hvor mange ledninger som går i den strømpa, men det er vel bortimot 15-20(om jeg ikke husker veldig feil).

Det er veldig trangt og du får ikke dratt ledningene så langt at du får veldig mye å jobbe med. Du børe være 2 stk for å få gjort jobben, og du bør kunne lodde(eneste ordentlige måten å få det ordentlig på). I tillegg brukte jeg krympestrømpe utenpå loddingen for at det ikke skal starte å irre senere.

Skrevet

Hm, ja virker jo litt kronglete dette. Er nok flere ledninger som det er brudd på ja. Kjipt at det er så latterlig dyrt for nytt ledningsnett. Kostet jo 4500.- på GS så jeg + at det sikkert tar litt til å bytte. Har sendt mail til BMW så får se hva de sier. Er ikke akkurat erfaren med lodding med tanke på å gjøre dette selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...