preben007 Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Bmw E39 520i 2000 mod. Lyset kommer på og bilen blir møkk lav på ræva, dette skjer med jevne mellomrom og da må jeg stoppe bilen og starte igjen så er alt i orden igjen! Hvor kan jeg begynne? Skjer som regel ikke så lenge etter jeg har startet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Hører du ofte lyden av at kompressoren jobber? Høres ikke ut som punktert belg, så da holder jeg en knapp på at kompressoren synger på siste verset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
preben007 Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2012 Belgene er ganske nylig byttet så de er det nok ikke. Noen som vet hva en det koster å bytte kompressoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Hos GS bildeler koster det ca. 1500,- for styreenhet og ca. 11.000,- for hovedbeholderen. Dette er pris på KUN deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
preben007 Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2012 Oi! Det var jo ikke akkurat billig!! Kan det være noe annet? En sensor som fjusker, kan ikke høre at den jobber så mye utenom når bilen løftes opp etterpå.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Sjekk om stagene bak er i orden, i disse salt-tider så har de en tendens til å sette seg fast og/eller gi i stykker..da kan sånne ting skje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
preben007 Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2012 Er veldig mottakelig for alle tips, så takk for det! Men da må jeg spørre hvilke stag er rimelig grønn på BMW uheldighvis... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
preben007 Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2012 Virker jo som om det må være styreenheten iom at den holder på lufta og kompressoren starter og går bare når den får feilsignal og må fylles på nytt. Dette skjer jo ikke hele tiden men sånn inn i mellom. og da funker det jo å starte og stoppe bilen. Høres det ut som en logisk forklaring, og finns det noen måter verkstedet kan sjekke om styreenheten er på tur å ta kveld? Dette har pågått en stund så det virker jo som det ikke er noe akutt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kafsan Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 Ser du skriver at "lyset kommer på og bilen blir møkk lav på ræva". Er det hovedlysene som kommer på eller? Dersom du kjenner noen som driver litt med diagnose så er det absolutt å anbefale å ta en sjekk, er du heldig ligger der feilkoder som kan føre deg på rett spor. Får også sjekka at sensorer for høydejustering fungerer som de skal med diagnose (kan lese ut "live" verdier om du gynger på bilen). Men dette med at lyset kommer på var merkelig da............ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
preben007 Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2012 Lyset jeg snakker om er det gule varsel lyset i instrumentpanelet med et bilde av bilen og pil opp og pil ned på Skal få tatt en diagnose av det og håper den sier noe om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kafsan Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 Det gir litt mer mening ja Diagnose er nok tingen, selv om det ikke er sikkert du får noe klart svar på hva som er feil da. Imens kan du lese litt om nivåregulering her: http://www.e38.org/selflevel.pdf (både hydr. og luft). Om du har/har hatt fukt i hjulbrønnen kan det være lurt å sjekke kontakten til kontrollmodulen. Har hørt om tilfeller der irr på pinnene har gitt merkelige utslag. Kabelbrudd i ledningene til høydesensorene er også en gjenganger (du ser om du har signal når du tar diagnose). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå