Gå til innhold

Nivåreg lys og bilen detter i bakken


preben007
 Share

Anbefalte innlegg

Virker jo som om det må være styreenheten iom at den holder på lufta og kompressoren starter og går bare når den får feilsignal og må fylles på nytt.

Dette skjer jo ikke hele tiden men sånn inn i mellom. og da funker det jo å starte og stoppe bilen.

Høres det ut som en logisk forklaring, og finns det noen måter verkstedet kan sjekke om styreenheten er på tur å ta kveld? Dette har pågått en stund så det virker jo som det ikke er noe akutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver at "lyset kommer på og bilen blir møkk lav på ræva". Er det hovedlysene som kommer på eller? Dersom du kjenner noen som driver litt med diagnose så er det absolutt å anbefale å ta en sjekk, er du heldig ligger der feilkoder som kan føre deg på rett spor. Får også sjekka at sensorer for høydejustering fungerer som de skal med diagnose (kan lese ut "live" verdier om du gynger på bilen). Men dette med at lyset kommer på var merkelig da............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir litt mer mening ja :D Diagnose er nok tingen, selv om det ikke er sikkert du får noe klart svar på hva som er feil da. Imens kan du lese litt om nivåregulering her: http://www.e38.org/selflevel.pdf (både hydr. og luft).

Om du har/har hatt fukt i hjulbrønnen kan det være lurt å sjekke kontakten til kontrollmodulen. Har hørt om tilfeller der irr på pinnene har gitt merkelige utslag. Kabelbrudd i ledningene til høydesensorene er også en gjenganger (du ser om du har signal når du tar diagnose).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...