e46pat Skrevet Desember 27, 2012 Share Skrevet Desember 27, 2012 Har lyst til å oppgradere anlegget i bilen (bmwe91 2010 model) vil ha det til å se mest muli orginalt men vil også at det spiller greit. noen som har noen tips?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 27, 2012 Share Skrevet Desember 27, 2012 http://www.bavariansoundwerks.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46pat Skrevet Desember 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2012 http://www.bavariansoundwerks.com/ og det spiller bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 27, 2012 Share Skrevet Desember 27, 2012 har fått mye skryt. venter selv på ett sett derfra til min e38 edit: har byttet ut orginal høytalerene mine i min e39 med dls, rett i orginale hull, måtte bytte ut delefilter. kostet omtrent det samme som fra bavarian, men eg savner dybden i musikken, så derfor valgte eg å prøve bavarian sitt sett denne gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlep Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 Hei, jeg oppgraderte anlegget min E91 for noen måneder siden. Jeg valgte å la Oslo Bilstereo ta jobben. Hele frontsettet ble byttet og ekstra forsterker til å drive dette. Frontsettet ble byttet til Gladen Audio one og forsterkeren en Mosconi One 4 Channel. Forsterkeren driver frontsettet, hvor to kanaler går til subbene under setene og diskant og mellomtone deler de to andre kanalene. Høytalerene bak blir drevet av den originale spilleren. Jeg er ganske mye mer enn snittet interessert i lyd og har etterhvert blitt meget fornøyd med dette oppsettet og kan anbefale dette. Grunnen til at jeg sier at det ble bra over tid, er at det tok relativt lang tid å spille inn anlegget, i starten var lyden spiss og bassfattig, men som sagt, nå er det meget bra. Hadde tidligere en 1-serie med hifi proff, og dette er mye bedre. Det eneste som avslører at anlegget er oppgradert er at forsterkeren ligger under dørken i det grunne rommet, ellers er det ikke mulig å se forskjell fra originalanlegg. Om du først skal oppgradere, så anbefaler jeg å gjøre det skikkelig, da å bytte ut hele frontsettet med subbene og legge til en ny forsterker, evt å legge til en sub i det store rommet under dørken om du trenger mer bass. Jeg vurderte ekstra sub, men etter å ha fått spilt inn anlegget mener jeg at dette ikke er nødvendig. Jeg har hørt om flere som har installert dette setupet selv, men jeg var for slapp og lot proffene gjøre jobben. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46pat Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2012 Hei, jeg oppgraderte anlegget min E91 for noen måneder siden. Jeg valgte å la Oslo Bilstereo ta jobben. Hele frontsettet ble byttet og ekstra forsterker til å drive dette. Frontsettet ble byttet til Gladen Audio one og forsterkeren en Mosconi One 4 Channel. Forsterkeren driver frontsettet, hvor to kanaler går til subbene under setene og diskant og mellomtone deler de to andre kanalene. Høytalerene bak blir drevet av den originale spilleren. Jeg er ganske mye mer enn snittet interessert i lyd og har etterhvert blitt meget fornøyd med dette oppsettet og kan anbefale dette. Grunnen til at jeg sier at det ble bra over tid, er at det tok relativt lang tid å spille inn anlegget, i starten var lyden spiss og bassfattig, men som sagt, nå er det meget bra. Hadde tidligere en 1-serie med hifi proff, og dette er mye bedre. Det eneste som avslører at anlegget er oppgradert er at forsterkeren ligger under dørken i det grunne rommet, ellers er det ikke mulig å se forskjell fra originalanlegg. Om du først skal oppgradere, så anbefaler jeg å gjøre det skikkelig, da å bytte ut hele frontsettet med subbene og legge til en ny forsterker, evt å legge til en sub i det store rommet under dørken om du trenger mer bass. Jeg vurderte ekstra sub, men etter å ha fått spilt inn anlegget mener jeg at dette ikke er nødvendig. Jeg har hørt om flere som har installert dette setupet selv, men jeg var for slapp og lot proffene gjøre jobben. Lykke til! Hvor mye kostet det?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Desember 30, 2012 Share Skrevet Desember 30, 2012 Heisann, jeg sysler med det samme selv, har begynt på en liten tråd. Du kan jo ta en titt der. Ligger noen linker til diverse andre oppgraderinger i bunnen av første posten. Jeg er ingen guru men har brukt alt for mange timer på å lese forumposter om E9x stereo siste par månedene så litt har jeg lært hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlep Skrevet Desember 31, 2012 Share Skrevet Desember 31, 2012 Hei, jeg oppgraderte anlegget min E91 for noen måneder siden. Jeg valgte å la Oslo Bilstereo ta jobben. Hele frontsettet ble byttet og ekstra forsterker til å drive dette. Frontsettet ble byttet til Gladen Audio one og forsterkeren en Mosconi One 4 Channel. Forsterkeren driver frontsettet, hvor to kanaler går til subbene under setene og diskant og mellomtone deler de to andre kanalene. Høytalerene bak blir drevet av den originale spilleren. Jeg er ganske mye mer enn snittet interessert i lyd og har etterhvert blitt meget fornøyd med dette oppsettet og kan anbefale dette. Grunnen til at jeg sier at det ble bra over tid, er at det tok relativt lang tid å spille inn anlegget, i starten var lyden spiss og bassfattig, men som sagt, nå er det meget bra. Hadde tidligere en 1-serie med hifi proff, og dette er mye bedre. Det eneste som avslører at anlegget er oppgradert er at forsterkeren ligger under dørken i det grunne rommet, ellers er det ikke mulig å se forskjell fra originalanlegg. Om du først skal oppgradere, så anbefaler jeg å gjøre det skikkelig, da å bytte ut hele frontsettet med subbene og legge til en ny forsterker, evt å legge til en sub i det store rommet under dørken om du trenger mer bass. Jeg vurderte ekstra sub, men etter å ha fått spilt inn anlegget mener jeg at dette ikke er nødvendig. Jeg har hørt om flere som har installert dette setupet selv, men jeg var for slapp og lot proffene gjøre jobben. Lykke til! Hvor mye kostet det?? Mener det kom på 14 000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå