Gå til innhold

trøbbel men cd veksler, e38

Share

Anbefalte innlegg

etter å ha byttet ut radiomodulen med en bm54, så har cd veksler sluttet å funke.

kjøpte en overgang fra gammel radio modul til ny type, der fulgte med overgang på cd veksler og.

den tar i mot cd, blar igjennom alle mappene, men får ikke valgt cd på skjermen fremme i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tør ikke anbefale deg noe annet en Dice. Er så mye rart ute på markedet, med forskjellig kvalitet. Kjøper du noe fra utlandet, er det vanskeligere med reklamasjon og sånt. Kjøper du fra en nettbutikk i norge, får du mindre for pengene, og du får et simpelt interface til prisen av en Dice.

Jeg har kun erfaring med 3 typer: Zemex II (passet ikke bm54), Dension gateway 300 og Dice Mediabridge 1500BT.

Så min anbefaling er å kjøpe deg noe skikkelig med en gang, så du slipper å kaste bort pengene på noe du ikke blir fornøyd med.

Kansje noen andre kan komme med noen erfaringer og anbefalinger også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, så er det bare Dice jeg kan anbefale, men det finnes sikkert andre interface som funker bra også. Dice er bra på support, og det er lett å oppgradere firmware på enhetene.

Hvis du ser litt rundt om på bimmerforums.com så er det stort sett Dice det går i der også.

For USB må man ha Mediabridge og ikke Silverline Duo.

http://www.ebay.com/itm/Dice-Mediabridg ... 4161b92e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kobles til der cd-veksleren har vært ja. Det følger med en 4m tilkoblingskabel. Sånn at du kan ha selve boksen framme i kupeen. Men... iom at du har/hadde gamletypen cd-veksler, så har du gamletypen kabler også. Dette byr på en liten utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn er det når man skal tukle med det originale opplegget :lol: Men slapp av, jeg har vært gjennom akkurat det samme selv.

Dice blir levert med et kabelsett som har 2 kontakter i enden som plugges i der cd-veksleren har vært. Den ene er pluss, minus og i-bus. Den andre er lyd (L + R og jord). Den første kontakten klippet jeg av og koblet rett på ledningene bak radioen. Den andre kjøpte jeg en original cd-veksler kabel og koblet til.

Hos deg hadde jeg vurdert å klippe av begge kontaktene og koblet meg innpå kabeladapteret du har fra før(bm24 til bm54 adapteret).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt :D

MÅ eg kjøpe orginal veksler kabel?

ja eg kan godt klippe og lodde i kabeladabter, det går jo helt fint. pinout tegningen for bm54 har jeg skrevet ut og ligger i bilen :)

har du en DIY på dette? :P

har jeg ibus? evt hvordan finne dette ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...