Gå til innhold

E36 Lav temperatur i cupe ved tomgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ett problem her igår da når bilen står på tomgang at det kommer kald luft fra varmeapperatet.

Når jeg holder bilen i fri opp mot 1500 omdreininger så kommer varmen.

Har tadd bort snø og eventuelt som kan være i veien for innsug av luft framfor frontruta.

En kompis av meg sier at det kan være en pakning som er dårlig mens en mekaniker sier det kan være radiatoren som trenger mer kjøleveske og kanskje eventuelt kalk som tetter justering til varme og kulde regulering i radiator.

Noen tanke om dette?

Skrevet

Det du trenger er mest sansynlig å lufte skikkelig. Det vil alltid komme mer varme når du gasser på, men det skal ikke komme kald luft så lenge bilen er varm.

De motorene er noe drit og lufte, men det som virker for meg er å løfte bilen kun foran, sette en 1,5l flaske på hodet ned i ekspansjonstanken og åpne lufteskruen. Forrige gang jeg slet med dårlig varme sugde motoren til seg hele flasken på 1sek....

Viften må stå på full guffe og på varme samtidig også :)

Bruker du den metoden vil du se all luften gå inn i flasken, så du stopper ikke før det har sluttet å komme bobler i flasken/lufteskruen ;)

Skrevet

Fikk fiksa dette igår!

Radiatoren var tom for kjøleveske (rart? Ja!)

Bilen produserer unormalt mye eksos som sier noe om en pakning i motoren som er i ferd med å gå.

Vann kommer inn i motor som blir fordampet da kommer det mye eksos som fører da til at kjøleveska forsvinner fra radiator.

Skal undersøke mer om dette for å være sikker på om pakningen er det som skaper problemer :)

Takk for svar ellers :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...