Gå til innhold

Valg av justerbart senkesett E30 med brede felger..

Howrd
 Share

Anbefalte innlegg

Har montert et 60/40 kit, men synes ikke den er lav nok.

Vil da kjøpe meg et justerbart kit, men ut fra tidligere erfaringer (2 biler med justerbart) vil brede felger ta i coilover-fjæra.

Har 17x8,5 fremme og 17x10 ET20 på bilen nå, og felgene stikker "nok" ut nå :wink:

Noen som har noe like felger med justerbart på E30 som har noen erfaringer å dele med meg?

Låner et "stemningsbilde" her :wink:

ixwadwwk1ysla5r62nd5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du trenger lite spacere foran.. Kommer an på hvor lavt du skal..

Jeg bruker 5mm spacer foran på 8,5x17" med ET20. Da med KW Coilovers Vol.2 med rikelig senk. Da er det justeringsmutteren som tar borti dekket om jeg ikke bruker spacer. Mulig man kan unngå dette ved å fjerne hjelpefjæra foran. Da vil du få justeringsmutteren 5-7cm lengre opp på samme høyde..

Bak er det ikke noe problem, da det er som vanlig med bare fjær, om du kjøper coilovers som er godkjent. Men D2 har vel en type der demper og fjær er i ett, slik som fjærbeinet foran, da blir det annerledes, og da skal jeg ikke svare på om det går klart eller ikke.

Her ser du min senk:

yuyk73bsxq0x5tccjneo.jpg

zompal50gummoi67j7lg.jpg

orm9b4lz9gyqulf3267w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du trenger lite spacere foran.. Kommer an på hvor lavt du skal..

Jeg bruker 5mm spacer foran på 8,5x17" med ET20. Da med KW Coilovers Vol.2 med rikelig senk. Da er det justeringsmutteren som tar borti dekket om jeg ikke bruker spacer. Mulig man kan unngå dette ved å fjerne hjelpefjæra foran. Da vil du få justeringsmutteren 5-7cm lengre opp på samme høyde..

Bak er det ikke noe problem, da det er som vanlig med bare fjær, om du kjøper coilovers som er godkjent. Men D2 har vel en type der demper og fjær er i ett, slik som fjærbeinet foran, da blir det annerledes, og da skal jeg ikke svare på om det går klart eller ikke.

Her ser du min senk:

Tusen takk for svar, meget fin og "rett" bil du har btw :)

Er fremme jeg har hatt problemer tidligere å. men 5mm spacer er jo ikke all verden..

Har sett en del på de KW settene, og jeg trenger ikke annet en den "variant 1" tenker jeg, men må jeg levere inn fjærbena fremme om jeg skal bestille? Ser koed har ikke den "variant 1", men "senk.no" har de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...