Monica 325i Skrevet Desember 30, 2012 Skrevet Desember 30, 2012 hei. fannt ingen tidligare tråder om kva eg lurer på! Ska ha kvass kam på M50B25 motoren, e da nokon så veit kva plass så e best å kjøpe frå? kva merke? å ja kom me info
SpiXi Skrevet Desember 30, 2012 Skrevet Desember 30, 2012 www.koed.no har en del utvalg der. også pleier de og ha greie priser
oddis Skrevet Desember 30, 2012 Skrevet Desember 30, 2012 Bare sørg for å få kammer som er til din motor (forskjell på non vanos og vanos kammer). Og sørg for at kammene passer en orginalmotor og ikke trenger maskinering av dypere ventillommer i stemplene. Dr.Shrinks, CatCams, KMCams og Enem er kjente merker. Personlig ville jeg fått custombygde kammer av folk som har peiling på kammer, enn å kjøpt det som "ferdigkit" fra et universalbutikk. KMcams.com og Enem.se er da et godt alternativ.
Monica 325i Skrevet Desember 31, 2012 Forfatter Skrevet Desember 31, 2012 Bare sørg for å få kammer som er til din motor (forskjell på non vanos og vanos kammer). Og sørg for at kammene passer en orginalmotor og ikke trenger maskinering av dypere ventillommer i stemplene.Dr.Shrinks, CatCams, KMCams og Enem er kjente merker. Personlig ville jeg fått custombygde kammer av folk som har peiling på kammer, enn å kjøpt det som "ferdigkit" fra et universalbutikk. KMcams.com og Enem.se er da et godt alternativ. takk for svar folkens! e da eigentleg noko hesta å henta med kammane? fordeler/ulemper ved kvaskam..
Azeton Skrevet Desember 31, 2012 Skrevet Desember 31, 2012 Det kommer helt ann på hvor "kvast" du skal ha det. M50 har endel og gå på.
Monica 325i Skrevet Desember 31, 2012 Forfatter Skrevet Desember 31, 2012 Det kommer helt ann på hvor "kvast" du skal ha det. M50 har endel og gå på. ska jo sjølvsagt ha da besta å da så kan yta noko!
oddis Skrevet Desember 31, 2012 Skrevet Desember 31, 2012 Uten å justere motorstyringen etter kammene vil du få lite respons fra kammene effektmessig. Det kommer til å koste bortimot 10k bare å få kammene på plass. Og du vil få svakere bunndrag og skarpere toppdrag. Skal du ha de verste kammene vil motoren går røft på tomgang 1100-1500rpm. Så får du antakelig litt problemer med avgass på EU kontroll. Generelt vil jeg anbefale å bytte ut motoren med en S50 motor som har 286hk (3.0L) og 321hk (3.2L) orginalt, det vil fungere mye bedre. Skal du ha mye effekt for "lite" (sett i forhold til effekt pr. krone) penger så er det turbo/kompressor som gjelder.
Azeton Skrevet Desember 31, 2012 Skrevet Desember 31, 2012 Oddis har et poeng, Kammene jeg har til M50 må brukes med annen motorstyring (bruker alpha-n pga totalt mangel på vakum). Går små røft på tomgang, ikke like overdrevet som det oddis vil fram til men likevel røft nok. Har ikke spesielt med drag under 2500rpm og drar brutalt til og sikker over 8000 (har ikke prøvd mer). De kammene er kvassere enn steg 3 kammene kmcams har på siden sin. EDIT: Toppen er ikke orginal på noen måte. kinaturbokit x3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå