Gå til innhold

Startproblemer E38 728i - veivsensor???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et startproblem med 728 min. Har en stor mistanke på at det er bensinpumpa, men tenkte å høre for sikkerthetsskyld før jeg bestiller. Når jeg setter på tenningen hører jeg ikke at pumpa går, og når jeg tar av koblingen på den og måler på den pinnen som står for seg selv har jeg ca 11V der da jeg setter på tenningen. Er det noe annen som kan være galt da, eller er det bare å bestille pumpe?

Takker for svar :-)

edit:

Var ikke spenning her da jeg målte på de rette pinnene.. :P

Skrevet

Hører ingenting ifra pumpa ihverfall.. Baksetet og alt er ute, så burde jo høre den starter.. Har ikke sjekket med bensintrykket der.. Begynte så smått å se på bilen i dag.. er ikke så lenge siden jeg hentet den, og den var sånn da.. Forrige eier har byttet kam og veivsensor og var ganske sikker på at det var pumpa.

Skrevet

Og hvor får pumpa jord ifra? For vet det er litt rustproblemer med tanken, så tenkte på om den får jord ifra chassiet der, så kan det jo være et problem....

Skrevet

Har tatt opp pumpa og testa den nå. Den er ok. Jeg så på youtube hvilken pinne jeg skulle måle på, og det viste seg og være feil. Målte på riktige pinner, og der er det ingen spenning. Hvor sitter pumpereleet på denne?

Skrevet

Prøvde å måle på veivsensoren nå.. Og har sett på nettet at den skal måle ca 490ohm, men min måler brudd.. Dette er vel ikke helt bra.. Forrige eier hadde hatt den på verksted og byttet den, og jeg har kvittering på dette. Men det er 2,5år siden og bilen har stått siden da omtrent. Må vel være den som er feilen da?

Skrevet

Pumpa går ikke før du vrir mot start.

Men bytt sensoren du. Dersom målingen din er riktig, så er det en grunn til at pumpa ikke føder bensin.

Død veivsensor er lik død pumpe.

Skrevet

Målte på pumpa mens jeg dro den på starteren.. Men tenkte å måle på releet og.. Noen som vet hvor det sitter?

Skrevet

Mener det skal sitte tre releer over batteriet litt gjemt baki der. Det midterste av dem.

Minnes også det er ett relee foran, men husker ikke.

Bytt sensoren du, så fyrer bilen igjen. ;-)

Feilsøkte en 740 for en stund siden med samme symptomer, altså null tegn til liv, og det ble suksess med sensorbytte.

Skrevet

Fikk ny sensor i posten i dag.. Målte på den og fikk samme resultat... :( Spørs om den som sitter i bilen er ok da.. Tenkte å måle på releet i dag, men bak i bilen min sitter det bare 2stk lysegrønne.. Hvem av dem er det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...