_anders Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Noen som har erfaring med dette? Tenkte på bilfrakting. Har solgt transporteren min og vil ha meg en mere "personbil". Og e39 528i touring har like høy hengervekt som transporteren. Tåler automaten hengertrekking? Andre kjente problemer som går igjen? Rust på bakluka er jo en regel uten unntak på disse dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Motormessig fungerer det veldig bra. Har du planer om å dra nærmere 2 tonn ofte, ville jeg valgt manuell. I tilegg får du et mye snillere forbruk med henger, samtidig som du slipper eventuelle plager med varmkjørt automat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///ben Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 En kammerat har lånt min noen ganger til å dra båt. Er nok litt lavere vekt, men han sier den var helt suveren og dra med. Jeg har automat:-) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Jeg drar litt henger i ny og ne med min 528 Touring med manuell. Jeg vil påstå clutcen er underdimensjonert for å trekke 2Tonn, kombinert med "langt" 1 gir skal du ikke forsøke å løyse bilen i en for bratt bakke akkurat med 2 tonn på kroken Sånn ellers er E39 kanon fine biler å trekke med. Føles litt tortur og ligge å tyne på 2 gir opp hele haukelifjell med bil tralle etter men det går overraskende greitt opp bakkene selv med en såpass tung bil og henger. Å nevne forbruk i samme setning som 528 og tilhenger er litt bak mål spør du meg. Skal man holde trafikken med stor henger her på møkkaveiene vi har på vestlandet er det turtall som gjelder, da renner det noe suppe igjennom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 må nok dobble utgiftene dine på drivstoff om du går over til 528n kontra transporteren men den er sterk nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_anders Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2013 Regner med det ja. Transporteren lå på 0,8 med henger og e34 oppå, samt full oppakning inni..men trenger den egenskapen 4-5 ganger i året. Resten av året vil jeg ha en god bil, med plass til barn og hund. Budsjettet er ikke så stort, så 530d er for dyrt. Og så er jo BMW diesel et sorgens kapittel.. Andre alternativ er Pajero o.l, og Mercedes 300d w124. Men det er jo triste biler i forhold til Bmw'n.. En Pajero kan vel dra 3300kg tror jeg. Men med 99hk til rådighet, og lavt giret bil bli turen til Rudskogen eller Acr jævlig lang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Jeg hadde pajero før, og konklusjonen min er nok at valget bør bli e39 siden du skal ha en bra familie bil ressten av året. Spørs jo hvor stort behov du har for trekk på fire hjul. Har du råd til å drive med bane bil har du nok råd til noen ekstra liter bensin noen helger i året også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_anders Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2013 Kjører ikke så veldig mye ellers i året jeg da. Har firmabil og passat tdi som familiebil nr1 så bensinforbruket resten av året bekymrer meg ikke. Men kan bli litt trist de helgene man tar ut på langtur kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 helt ok og bruke 528, mn skaff for all del en med luftfjøring bak. hadde tds e39 uten og den ble noe sigen bak, selv md nye hengerfjører. problet er jo plass til dekk og verktøy da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Legger man ned setene i en touring får man jo med seg en del, verktøykasser og et ekstra hjul sett går glatt inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 joa klart det går men det holder jo ikke ett sett extra på en banedag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Kjøp 530d med lokomotiv-motor hvis du skal dra mye henger. Det ekstra dreiemomentet på lave turtall merkes svært godt med noe tungt på kroken. E39 med nivåreg er i seg selv en fantastisk stødig bil å dra med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_anders Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2013 Vil ikke ha BMW diesel kan jo ha et par hjul på taket, 8 i bilen og kanskje et par i bilen bak. Kommer langt da. Kjører ikke drifting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå