Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg har handla meg en e36 med m40b18, jeg var ute å ratta en dag så bynna den

gå rart å dra dårlig.. noen som har idet om hva dette kan være? når jeg tar av oljepåfyllings

lokket stopper den nesten å det blåser fælt ut fra toppdekselet... har mellom 11-13 i komp på alle sylindrene.. noen som trur de vet eller vet hva dette er? takk for alle innspill og svar ^^

Skrevet

1.Etterstram skruene på innsuget. Kjent problem at det begynner å lekke luft i innsugspakningene ved at skruene blir slakke/pakninger gamle. Funker ikke det så tar du startgass over innsuget og prøver å finne luftlekasje i pakninger/slanger.

2.Titt også på slangene ved innsuget.

3.Skru av fordelerlokket og se om polene er greie. Og puss dem rene.

4.Skru av toppdekselet og se på kamlobene om de er mye slitt.

Har du en kodeleser så sjekk ECU for feilkoder.

Skrevet

fordelerlokket har jeg sjekka. det er gnist osv.. det kom etter att bilen ble bruka litt hardt :S bilen var godt å vell driftsvarm.. (kjørt i ca 2 timer konstant) men hva med det at det blåser ut av oljepåfyllinga når motoren går og at den nesten stopper da? :S

Skrevet

At tomgang endrer seg da du tar av oljepåfyllingslokket er normalt.

Om det suser kraftig så kan det være alt fra gåen stempelring eller sprekk som skyter sylindertrykk ut i kjølekanal. Hadde et sånn problem på et TDI motor der det var sprekk i forbrenningskammeret og igjenfrosset veivhusventilasjon som følge av førstnevnte der oljeslagg og kjølevann blandet seg til en deigete miks som frøs kjapt i veivhusslangen. Det ble da trykksatt i toppen og et enormt oljeforbruk.

Bruker din mye olje? Og har den temperaturproblemer?

Begynn metodisk.

Skrevet

den bruker ikke vann, bare bittelitt olje.. men opdaget små drypping ved tappeplugg... men ska ta å sjekke ventilasjonen :P synes bare det er rart at det er 11-13kg komp å det blåser av oljepåfyllinga.. dette er min første bmw så det er litt nytt da jeg er vandt med volvo,peugeot og toyota..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...