Gå til innhold

Atle's F31 320i Glaciaresilver metallic M-Sport

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt mer enn 4000 omdreininger enda, og allerede ved kjøring under 4000 o/min så føles bilen sprek.

Fikk beskjed om at bilen er "sperret" slik at den ikke yter maks før rundt 5000-9000 km, så dermed er det bare å vente på full effekt :D

Det der har jeg aldri helt skjønt hvorfor de gjør. Folk har enda lov å bruke hode å skjønne at svinkjører du motoren under innkjøringa så kan de få konsekvenser senere. Alt skal være så forømt idiotsikkert hele tiden :evil: Bør da være opp til en og enhver å velge hvordan man behandler bilen uten at noe skal blande seg inn #-o

Hadde en nyere A6 med bensin V6er, den kunne ikke ruses over 3000 rpm på tomgang i Park :roll:

Samme med E220 TE fra 92 som foreldrene mine hadde. Der stoppa den på 4000 rpm i park.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et par nye bilder.

c8bl3d32z57es3egy6xq.jpg

Lurer på om jeg noen gang får bruk for sideview kameraene?

2jzonsenfhtxv48g59q4.jpg

Da har bilen rullet 150km, og jeg trives veldig godt med bilen, men det er et par ting jeg lurer litt på noen kan svare på.

Jeg bruker en Nexus 4 Android telefon som jeg har koblet til bilen, og når man kobler den til for første gang, kopierer den kontaktene over via bluetooth, men av en eller annen grunn så kommer ikke alle kontaktene mine med. Noen som vet hva som kan være årsaken til dette?

Jeg har prøvd å slette telefonen fra tilkoblingslisten, og lagt den inn igjen, men akkurat samme problem oppstod igjen.

Det andre jeg lurer på er om noen vet hvordan man aktiviserer kamera i innvendig speil som skal lese skiltene på veien?

Jeg finne ikke ut av det iallefall, og ikke vet jeg hva det heter på engelsk, slik at jeg kan lete i instruksjonsboken som ligge i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tlf kontakter kan ha noe med hvordan du har lagret de i telefonen din.

Hvis det er mulighet til og velge simkort lagring, eller å lagre på tlf.

Det er ikke noen aktivisering av kamera, for å få det opp i instr.panelet må du bare trykke deg frem med bryteren på blinklysbryteren. For å få det opp i head up, må du som det sies, krysse av for speed limit information i menyen for head up.

Ps!

Har du fått prøvd fjernlysass??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tlf kontakter kan ha noe med hvordan du har lagret de i telefonen din.

Hvis det er mulighet til og velge simkort lagring, eller å lagre på tlf.

Det er ikke noen aktivisering av kamera, for å få det opp i instr.panelet må du bare trykke deg frem med bryteren på blinklysbryteren. For å få det opp i head up, må du som det sies, krysse av for speed limit information i menyen for head up.

Ps!

Har du fått prøvd fjernlysass??

Alle mine kontakter er lagret på telefonen under min Google konto, så hvis den kopierer noen av kontaktene burde den tatt alle, da de ligger på samme plass.

Tenkte jeg skulle prøve å kopiere kontaktene til simkort, men er det fremdeles ikke begrensninger på 200 kontakter i simkort?

Jeg har testet fjernlys assistenten i ca. 200m, da det stort sett er belyst over alt i Stavanger distriktet vil den ikke gå på, de 200m var en strekning der gatelysene var av, men uten møtende bil.

Skal se om jeg kan finne en annen plass å få testet fjernlys assistenten.

Men adaptive kjørelys fungerer meget bra, det er vel 1 av de tingene jeg setter mest pris utenom headup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å bli imponert over fjernlysass. Jeg kjører mye på veier uten gatelys og den er utrolig effektiv, så det må du teste fortest mulig :D

:oops: Glemte og gratulere med flott bil, det er en helt spesiell følelse og sette seg inn i sin nye bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men adaptive kjørelys fungerer meget bra, det er vel 1 av de tingene jeg setter mest pris utenom headup.

Interessant. Kan dusi litt mer om dette? Jeg hadde ikke planlagt å legge det til når jeg snart skal handle ny bil, men jeg hører flere som skryter av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier litt jeg.... De er veldig "aktive" og følger det minste utslag på rattet. Jeg har også dette på x5'n og hadde det på f11'n jeg bytta inn, men på F30 fungerer det absolutt best. Hvis man i tillegg tar med fjernlysassistent, får man et meget effektivt fjernlys. Ved møtende trafikk er det kun venstre lampe som dimmer, tar man igjen biler, lyser det opp på begge sider av den. Hvis man i tillegg kjører på svingete vei etter en bil, ser man hvordan assistenten jobber med og tenne/slukke høyre og venstre fjernlys. Alt dette skjer uten at møtende eller biler du tar igjen blir blendet.

Eneste problemet er at det fasinerer så mye at man mister helt fokus på kjøringa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke "speed limit info" det heter tro.

Settings --> Heads Up Display --> Displayed Information.

Jeg mener at alt som kan velges under displayed information er satt til på, men skal sjekke idag igjen.

Da har jeg sjekket dette, men finner kun det som bildet nedenfor viser.

i4jc8x231539o4be7xso.jpg

Jeg fant nettopp ut at jeg ikke har denne funksjonen, trodde jeg hadde bestilt dette #-o

Jaja, ikke verdens undergang da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en ting som jeg ikke likte. Etter at jeg monterte begge bil stolene for mine 2 barn, så viser det seg at ved bruk av isofix, blir vinkelen selen går inn i bil stolen på for stor, og belte har vanskelig for å gli når man skal feste beltet.

Lurer på hvor lenge det går før beltet begynner å bli slitt, da det stritter i mot plastikken der hvor beltet kommer ut av sete ryggen :roll:

or14fmsb6g5rf57jhers.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen krise nei, det er veldig mye feilvisning av fartsgrenser

Jeg hadde denne funksjonen i demo bilen jeg prøvde, og la merke til at den hadde litt problemer med å vise riktig hastighet, følte den baserte seg på hva hastigheten i navigasjonen sa, og brukte det som underlag for visning av hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...