Gå til innhold

S50 kompressor bygg funderinger..

Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, eg har en s50b30 som skal bygges opp for maximal respons og effekt i 500 "gata".

Greiene er at dette må være holdbart/pålitelig og virkelig tåle å bli brukt. Eg ser jo at s54 med presse kit, tilsynelatende fyller mine kriterier nermest perfekt. Desverre er eg tvunget til å beholde minimum s50blokka pga godkjenning. Så da grubler eg på, er det mulig å parre en komplett s54 motor med s50 blokk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg råder og stempler i fra for eks VAC.

monter presse med kjøler, så har du fine 500 hk.

Ja, er seff fullstendig klar over at s50en takler 500hk uten noesomhelst problem, men kontra s54 vil eg måtte en god del mere opp i trykk - og kombinasjon av "høyt" trykk og turtall ser eg for meg at vil gi reimproblem??

Hvilket trykk/kompresjon- effekt kjører dere med overlada s50?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gatebil taxien kjørte med 1 kg trykk og e85 med en gt3582 på sin s50b30.

den hadde 650 hk, på bensin litt over 530 hk.

hva skal du bruke bilen til?

Oki, det blir bensin her- det vil si eg må enda mere opp i trykk med presse/kontra turbo, og det blir jo lite gunstig i lengden. Eventuelt må eg mere opp i turtall, og det er jo heller ikke gunstig.

Har og liggende en b32 i deler, så eg kunne brukt veiv/topp fra for å komme ned i akseptabelt trykk. Men skal eg først bygge om , så hadde det jo vert greit å bruke s54 biter hvis det passer overens?

Bilen blir en "allrounder" og en kan jo seff spørre om det er brukt for 500hk? sikkert ikke. Men det er målet. Anyway motivasjonen for bygget ligger her :

:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...