Gå til innhold

Bygger anlegg i BMW E34 525i


Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Angående strømkabel så er det så mye arbeid å trekke det bak til batteriet uten å måtte bore hull gjennom torpedoveggen så er usikker på om jeg vil gjøre det. Men finner fort ut om det får for lite strøm og da må jeg kanskje oppgradere alikevel :)

Trenger ikke bore :) Er gjennomgang på passasjersiden. Hvis du ser i motorrommet "bak" / under sikringsboksen er det en gjennomgang som ender over føttene til passasjer. Der er det plass til 50mm2, tro meg, har gjort det selv :) Nada problem å dra den til bagasjerommet, kanalene i E34 er fine til sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det jeg ser :)

Hvorfor montere midbass i dørene?

Er da ikke noe galt med høyttalere i dørene, hehe ;) Her er et bilde av dørene mine:

[ Bilde ]

Rått!!:D

Angående strømkabel så er det så mye arbeid å trekke det bak til batteriet uten å måtte bore hull gjennom torpedoveggen så er usikker på om jeg vil gjøre det. Men finner fort ut om det får for lite strøm og da må jeg kanskje oppgradere alikevel :)

Trenger ikke bore :) Er gjennomgang på passasjersiden. Hvis du ser i motorrommet "bak" / under sikringsboksen er det en gjennomgang som ender over føttene til passasjer. Der er det plass til 50mm2, tro meg, har gjort det selv :) Nada problem å dra den til bagasjerommet, kanalene i E34 er fine til sånt.

Ja da har jeg bestemt meg for å trekke 50mm2 :)

Under montering av dynamo gikk jeg på en kjempe amatørfeil. Var akkurat ferdig å montere dynamoen og da jeg koblet til batteriet og skulle teste så klarte jeg å svi strømkabelen pga jeg ikke så at strømkabelen lå inntil dynamo godset... Fikk heldigvis koblet av batteriet ganske fort så tror jeg slapp unna med skrekken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe batteriet klarte seg da, jeg vet ikke selv hva batterier tåler :) Men å trekke opp ny kabel fra dynamo til batteri kan ansees som et "must" uansett. Den originale kabelen leder nok spenning, men ikke raskt nok med tanke på et skikkelig stereo-oppsett. Kjøp deg så myk og grov strømkabel du får tak i, LIB (lydibilen.no) sin f.eks er meget fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe batteriet klarte seg da, jeg vet ikke selv hva batterier tåler :) Men å trekke opp ny kabel fra dynamo til batteri kan ansees som et "must" uansett. Den originale kabelen leder nok spenning, men ikke raskt nok med tanke på et skikkelig stereo-oppsett. Kjøp deg så myk og grov strømkabel du får tak i, LIB (lydibilen.no) sin f.eks er meget fin.

Batteriet driter jeg i for det er bare et biltema batteri hehe :) er verre om dynamoen tok kvelden men det virker som om den ikke gjorde det for sjekket den med multimeter etterpå og alt så ok ut.

Kjøper Stinger sin 50mm2 jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har vert dårlig med oppdatering nå og det er fordi jeg venter på bilen min som står på verksted akkurat nå kun for å sjekke at alt er ok etter amatørfeilen min med dynamoen.

Ellers så fikk jeg felger i går 18" bbs rs replica, 8,5" foran og 9,5" bak :) off topic ja men her er vertfall et bilde:

8adyjyew3owcyr30wmqw.jpg

gammel dynamo:

0iljsctelf4gsmtfj2q5.jpg

Stinger dynamo:)

2xz78fwr45k63esfmeb4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var et sett gromme hjul, gratulerer med de ;)

Liker det jeg ser :)

Hvorfor montere midbass i dørene?

Er da ikke noe galt med høyttalere i dørene, hehe ;) Her er et bilde av dørene mine:

[ Bilde ]

12"?? Ligger MYE jobb i avstiving og demping her regner jeg med?? :P

12" ja. 3-lag med mdf, dørtrekk stivet av med polyester og glassfiber samt lyddempet, tre lag med STP inni hele døra, dørtrekk er limt på med Tec7 og deretter skrudd fast, osv. Så ja ;) "flat" respons ned til 50hz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen tilbake og ny strømkabel er på foreløpig:) mangler en kontakt til D+,selve kontakten på dynamoen har 4 pinner. Noen som vet hvor jeg kan få tak i denne kontakten? Har sendt mail til stinger men har ikke fått svar enda. Uten denne lader selvfølgelig ikke dynamoen så den trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med updates akkurat nå men har letet etter kontakten jeg trenger til dynamoen frem til i går da jeg endelig fant den jeg trenger. Den er på vei i posten nå så håper det ordner seg :) Ellers skal det gjøres litt i morgen på bilen

Kontakt på dynamo:

18pvmhu9jyjw1ildmqqf.jpg

Plug til dynamo:

whivg6htv7ssgp7vbzgy.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Heisann! Har nå begynt i bagasjerommet og lurer på om dere har noen tips til hvordan det skal bli best lyd, vi har nå bygd en ramme som skal stå mellom basskassen og seteryggen inn mot coupen som dette:

[ Bilde ]

Den her skjønte jeg ikke helt... Skal den stå på høykant mot seteryggen?? Så kassa mot den igjen?? Hva er i tilfelle vitsen med det? Ville vel vært bedre å laget en ramme mellom seterygg og kasse, som elementene kommer innenfor slik at lyden kan gå gjennom skiluka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...