Gå til innhold

Bygger anlegg i BMW E34 525i


Anbefalte innlegg

Da var det på tide å få noe skikkelig lyd i bilen :) Har handlet stinger 200a dynamo, 2stk MTX T8000 sub i orginal kasse med JL Slash 1000. Skal ha 2 Mac Audio starX 2.16 frontset foran og 2 stk mac audio fearless 2200D forsterkere. Har 3stk stinger batterier på 1200a. Byttet til 50mm2 strømkabel, lydisolert med dynamat bulk pakke

Får god hjelp av kompis som jobber hos bilradiospesialisten her i Stavanger anbefaler han på det sterkeste :)

Ribbet bilen helt :)

n5j5gyx8dda8lcr1z14g.jpg

lgu79wmm8a1w6ptxhytt.jpg

Ferdig å trekke kabler, Hjemme laget plate i reservehjulsrommet

dyk3jp70v83cw3s0ehoh.jpg

Testet at suben ville passe, det var på håret hehe:)

ofknfwni1qk26mxpz6ir.jpg

Skrudde av dørene for å lettere kunne strekke kablene

kcrfxkooy9j5a53f3v36.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det skjer saker og ting, nesten ferdig å bygge på dørene, venter på at dynamo og det siste batteriet skal komme.

dørtrekk før noe er gjort

9xhb90fxsa423q7492r6.jpg

Kappet lommen hvor vi skal ha 6,5"

8ffpjivtmw21990rwls8.jpg

Laget ferdig plate, klar for å sparkle :)

xwtcemmhao2zdjh1yj2x.jpg

Byttet lykter bak i samme slengen:)

y0fh02358mzj9qko2yjk.jpg

wum9z2qua5heqjqhrmbb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem jeg håper noen av dere kanskje kan svare på. Jeg får ikke tåkelys og parklys til å fungere sammen, når jeg tar bryteren på parklys og den andre bryteren på tåkelys så lyser hovedlys og tåkelys. Leste en annen plass at jeg måtte bytte tåkelysbryteren til "mit NSW" men det er den bryteren jeg har. Har også sjekket sikringer men alt det ser ok ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker stereo-prosjekter, ihvertfall når de blir gjort skikkelig, som her. Følger med! :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Blir mye updates, regner med å være ferdig om ca 1-2 uker hvis alt går smertefritt :) blir montering av dynamo og senkesett (litt off topic men bilder kommer av det også) i helgen som kommer så venter jeg på 18" BBS RS replica felger som forventes å komme 15 jan. 8,5" bredde foran og 9,5" bredde bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres det straks mer lovende ut :) Med mindre du sitter i bagasjerommet må den få spille inn gjennom skiluka. Tett GODT rundt den, så ikke noe av lyden forsvinner bakover i bagasjerommet. Ellers blir det som å sette subben til hjemmekinoen ute i gangen, ikke bra ;) Spent på hvordan finishen på dette blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg er litt sent ute nå men, here it goes:

Hvorfor montere midbass i dørene? Du får mye bedre resultat av å montere midbass i kickpanel. Er plass til 10" der, og jo større jo bedre.

På dashen her det plass til 3" uten prob, og 4" med littegranne mods..

Subben burde være klint innat seteryggen med subbene pekende inn mot kupè. Det må også være lufttett mellom frontplate og seteryggen.

Ellers så liker jeg prosjektet ditt og at du går "all out" og modder og gjør de riktige tingene, som å oppgradere dynamo osv :) Liker det. Hadde dog oppgradert alle kabler til 50 - 53mm2. Fra dynamo til plusspol, chassis til minuspol og fra batteri og bakover til ampene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg er litt sent ute nå men, here it goes:

Hvorfor montere midbass i dørene? Du får mye bedre resultat av å montere midbass i kickpanel. Er plass til 10" der, og jo større jo bedre.

På dashen her det plass til 3" uten prob, og 4" med littegranne mods..

Subben burde være klint innat seteryggen med subbene pekende inn mot kupè. Det må også være lufttett mellom frontplate og seteryggen.

Ellers så liker jeg prosjektet ditt og at du går "all out" og modder og gjør de riktige tingene, som å oppgradere dynamo osv :) Liker det. Hadde dog oppgradert alle kabler til 50 - 53mm2. Fra dynamo til plusspol, chassis til minuspol og fra batteri og bakover til ampene.

Heisann!

Har egentlig ikke noe godt svar på hvorfor vi valgte å gjøre det på den måten men nå er det allerede gjort så da får det bli slik :) men kan være jeg oppgraderer senere så da kan jeg jo bruke kickpanelet som du sier pluss dash.

Suben blir mest sansynlig ståenes slik du sier men er enda litt tidlig å begynne med den så har ikke tenkt så mye på det enda :) Kommer vertfall til å bli fett bygget bak.

Angående strømkabel så er det så mye arbeid å trekke det bak til batteriet uten å måtte bore hull gjennom torpedoveggen så er usikker på om jeg vil gjøre det. Men finner fort ut om det får for lite strøm og da må jeg kanskje oppgradere alikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...