Gå til innhold

Bygger anlegg i BMW E34 525i


Anbefalte innlegg

Det kan du jo gjøre senere. Kjøp deg et skikkelig frontsett nå først (SQL) ;)

Hvordan vil det bli hvis de får for lite effekt da?

De får vel uansett ikke noe mindre effekt enn du ville gitt til RF settet?? Følsomheten er omtrent den samme, +at gladen settet er 2ohm så du henter jo ut litt mere effekt fra forsterkeren da også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kan du jo gjøre senere. Kjøp deg et skikkelig frontsett nå først (SQL) ;)

Hvordan vil det bli hvis de får for lite effekt da?

De får vel uansett ikke noe mindre effekt enn du ville gitt til RF settet?? Følsomheten er omtrent den samme, +at gladen settet er 2ohm så du henter jo ut litt mere effekt fra forsterkeren da også ;)

Bestilte dette settet jeg :)http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17082 Ground Zero Plutonium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at en høyttaler får for lite effekt er tull. Den oppgitte RMS-effekten er det de max tåler over lang tid, kontinuerlig. Og med en så høy følsomhet som Gladen-settet har så vil det spille høyt nok selv med 100 watt i de aller fleste tilfeller, men selvfølgelig har man mer å gå på ved å bytte til større forsterker. Og som cossiemk1 sier har det 2ohms impedans, som gjør at forsterkeren din antakeligvis leverer ca. 1,5 gang mer enn den gjør ved 4ohms belastning.

Edit: jeg skulle gjerne likt å høre det frontsettet (jeg så nå at) du har kjøpt deg. Det er absolutt ikke noe SPL-frontsett men GZ får stor skryt får noen av "SQ" høyttalerne sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Å si at en høyttaler får for lite effekt er tull. Den oppgitte RMS-effekten er det de max tåler over lang tid, kontinuerlig. Og med en så høy følsomhet som Gladen-settet har så vil det spille høyt nok selv med 100 watt i de aller fleste tilfeller, men selvfølgelig har man mer å gå på ved å bytte til større forsterker. Og som cossiemk1 sier har det 2ohms impedans, som gjør at forsterkeren din antakeligvis leverer ca. 1,5 gang mer enn den gjør ved 4ohms belastning.

Edit: jeg skulle gjerne likt å høre det frontsettet (jeg så nå at) du har kjøpt deg. Det er absolutt ikke noe SPL-frontsett men GZ får stor skryt får noen av "SQ" høyttalerne sine :)

Har montert det i nå, størelsen på delefilterene er jo helt insane store! Skal få tatt noen bilder i morgen :) Spiller veldig bra men skulle hatt noen bedre forsterkere! Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...