Gå til innhold

Bmw e36 M3 3.2L | Nye bilder S.10

Share

Anbefalte innlegg

spennende! :D følger med! nå som du har plukket ned 2 bakstillinger! hva er fremgangsmåten i grove trekk? tar det lang tid? skulle jort dette selv men har ikke kommet så langt! ser for meg det er svingarmene som må løsnes, 4 travers skruer, bremse slanger fra kalipter og dempern og handbrekkvirene? stemmer det ? :D

+ abs sensorer og speedo kabelen på diffen :) Jeg brukte ca 2 timer på og ta bakstillingen ned og opp, kommer litt ann på hvor fast rusta alt er da :lol: Jeg tok bare jekken under diffen og heiste den ned, tok det på samme metode opp igjen :)

Supert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Sitter fremdeles og venter på deler fra koed, fikk melding om at de var sent i går så regner med å få de slutten av uka! :) kanskje bilen fyrer på fredag/lørdag! :D

Fikk forresten rattet jeg kjøpte meg for et par dager siden! Momo drifting, er egentlig ikke stor fan av racing ratt, men tror dette kan bli kult! :)

0oh530r9kx5ynt5fyf1d.jpg

Hva mener dere?

Short shiften fra koed :D

rdc2efw18wxm5ab0zp4i.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallåå, på torsdag fikk jeg alle delene jeg bestilte på koed bortsett fra bærebroene :? så jeg fyrte igang tidlig på lørdag for å bygge sammen motoren igjen og klaske den i bilen! :D Skruingen tok helt overhånd så blei ekstremt lite bilder, men tok et bilde da jeg var ferdig med skruinga for dagen!

8hpgw3plrultzymw9wly.jpg

ojoj, detta kommer til å bli gromt! motorrommet blir også lakkert i Estoril blue i lakkboksen på jobben ;) fikk ikke tak i riktig bremsenippel til ABS'n så må vel bestille fra bilia eller GS. blir litt mer skruing i morgen, kanskje den fyrer! gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt glemt å oppdatere jeg, men for de som følger med så startet M3'n her om dagen ;) startet med en gang, men kom en helvettes hyle lyd som viste seg å være at clutch lamellen er satt feil vei.. kjipt kjipt! ned med girkasse og snu lamellen og sette det på plass igjen, så er det gull :D Sitter og venter på lønn nå så jeg får kjøpt meg 2 nye skjermer og 2 nye hjulbuer, da kjører jeg den til jobben og tar det der :) Da jeg satt bukkene på de 2 bakerste jekkfestene sviktet begge to så lurer også på om jeg skal kjøpe 2 nye kanaler og 2 nye jekkfester om noen veit hvor man kan få tak i det?

her på østlandet er det 17 - og masse snø, håper kulda snart gir seg og at snøen smelter :D

Har forresten lagt ut litt greier til salgs, sjekk det ut! viewtopic.php?f=14&t=249242

qz75jwkn5ejjzajy5le1.jpg

Nå kan det gå sidelengs! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en SSM på forumet til og flashe hjernen! ;)

-Ny mapp på tenning/bensin og VANOS (ca 15-30hk mer)

-Fjerning av EWSII

-Fjerning av fart sperre

-Alpha-N mapp (kan kjøre uten luftmasse måler)

-Orginal turtallsperre på 7600rpm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

å dæven! har ikke akkuratt tatt meg tid til å fortsette på tråden jeg, men ting har egentlig stått litt stille nå har kuka med å få clutch så har feilsøket et par ganger å kommet frem til at det kan ikke være annet en at o ringene inne i mastern har svella etter å ha stått tørr så lenge at det rett og slett ikke er tett lenger, så bestilt nå så blir å montere dette på fredag! angående feste til ekspansjonstanken på dempertårent blei det brukt selv :) bilen blir kjørt på jobben til påsken så jeg kan holde på med bilen hele påskeferien, så da blir det nye hjulbuer og lakk da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjjb6r1t68rswgp2at8j.jpg

Den lever! :)) var bare en fjær som satt på clutcharmen som gjorde at slaven brukte 2-3 cm på å komprimere den fjæra før den tok, derfor den tok så langt inne.. så jadda, her måtte jeg ta en 4 hjulskontroll etter alt har blitt helt feil vinkler etter bytting til m3 bakstilling og forstilling.

Er også et par fine pakker på vei til meg nå! :)

i påskeferien blir det full gass på sliping og bytting av hjulbuer!

har også fått lånt meg noen alu dører og stoff stoler som ikke veier så mye, så bestiller time til godkjenning av ombygg rett etter påske, gruer meg til å høre hva de finner på noe lurte å si nå!

PS: felgene går billig til de som vil ha! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...