pimsala Skrevet Januar 6, 2013 Skrevet Januar 6, 2013 Hei! Jeg skal velge vinterdekk til en 525d xdrive 2013 og lurer på om jeg skal velge 245/45-18 som er dimensjonen sommerdekkene kommer med, eller om jeg skal gå ned til 225 i bredde. Noen som har erfaringer og råd? På forhånd takk!
TM custom Skrevet Januar 6, 2013 Skrevet Januar 6, 2013 På norskt vinterføre kommer du deg bedre frem med smalere dekk
pimsala Skrevet Januar 6, 2013 Forfatter Skrevet Januar 6, 2013 Ja, 225 er nok bedre hvis man kun tenker fremkommelighet. Men antar det vil se bedre ut med 245... Jeg tenker uansett å sette på 12mm spacere på hver side bak for å få et bedre utseende. Regner med at 225 også er litt rimeligere, uten at jeg har sjekket det ut...
TM custom Skrevet Januar 6, 2013 Skrevet Januar 6, 2013 Hva som vil se best ut kommer jo veldig an på bredden på felgene dine
eilefsen Skrevet Januar 6, 2013 Skrevet Januar 6, 2013 På norskt vinterføre kommer du deg bedre frem med smalere dekk Er nå en sannhet med modifikasjoner, da piggfritt er et friksjonsdekk der grepet er friksjonen til underlaget. Større flate gir bedre grep, men jeg vil si at det er ikke store forskjellen mellom 225 og 245. Ville nok gått for 225, siden det er billigere Når det gjelder piggdekk, så er jo det beregna på at piggene skal ned i underlaget og gjerne gjennom, og da er det bedre med smalere dekk. Jeg har kjørt med 225/45/18 piggfritt i 6-7 år nå og aldri hatt noen problemer iallefall. Sitter som bare det på de fleste underlag... men kommer ann på hvilke dekk du velger som alt annet Jeg likte veldig godt Yokohama IG dekka, nankang var liksom ikke det samme, men det sier seg vel selv til 1/3 av prisen
E.H.D Skrevet Januar 7, 2013 Skrevet Januar 7, 2013 Hvilken profil hadde du tenkt deg på 225? Egentlig blir jo det 50 profil i 18" siden det er 55 profil i 17" på den bredden, menutvalget i 225/50/18 er meget lite, tom. Nokian har ikke det. Hadde valgt 245/45/18 dersom du skal ha 18".
pimsala Skrevet Januar 8, 2013 Forfatter Skrevet Januar 8, 2013 Takk for tips Eilefsen! Hvilken profil hadde du tenkt deg på 225?Egentlig blir jo det 50 profil i 18" siden det er 55 profil i 17" på den bredden, menutvalget i 225/50/18 er meget lite, tom. Nokian har ikke det. Hadde valgt 245/45/18 dersom du skal ha 18". Når det gjelder evt. profil på 225, har jeg ikke satt meg inn i dette ennå. Det er synd at Nokian ikke leverer 50 profil da jeg i utgangspunktet hadde tenkt å velge denne produsenten. Jeg skal ta kontakt med dekkleverandør denne uke for å få priser og muligheter. Noen som vet om ubrukte runflatdekk (sommer) er kurante å omsette i markedet? Alternativt får jeg innbytte av de som legger om til vinterdekk for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå