M3 Yngve Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Grom detta Hvor å når får vi se denne på treff da ? Er den vannpumpe org, eller noe modda ? Hvordan får du av mellom akselen på diffen. ?
tinnsoldaten Skrevet April 22, 2013 Forfatter Skrevet April 22, 2013 Treff ja , det hadde vært noe , aldri hatt en bil hel og fin lenge nok til å rekke treff , vel EN gang med forrige bil... Vannpumpen er bare siste versjon vil jeg tro , må nesten bare se på realoem.com Disse har en tendens til å ryke uten forvarsel etter et gitt antall km. Så dette er for å være føre var å slippe å stå på treff med stor dam under bilen eller full kok. Skal du ha av akslingen fra diff til gir ? eller fra diff til drivledd? Drivledd er boltet med E12 til diffen og 36 mm på navet . Med akslingen fra diff til gir er det en svæææær skiftenøkkel som er slipt smal i kjeften som du trer innpå mutteren med diffen og vrir av. Bare husk å dra til håndbrekket og så sett i park/gir. Og vri rett vei
M3 Yngve Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Bakstillinga ligger med mellom akselen på, så litt lettere å ha med å gjøre når den er av. Får bestille en ny pumpe jeg også da.
tinnsoldaten Skrevet April 22, 2013 Forfatter Skrevet April 22, 2013 Hvis du er kjapp med å punge ut så kan eg ta en ekstra med meg i bestillingen fra USA.
tinnsoldaten Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Skrevet Mai 31, 2013 AAAAHHHHHH!!!!! Endelig Deler har dukket opp ... nye vanos solenoider , lp sensor , oljefilter pakning , viftereim sett , vannpumpe +++ Turboen e sendt til VAC men VAC er driiiiiit treige og en smule arrogante .... hvor lenge skal en normalt vente på en porting og polering på en topp pluss litt dille arebeid... ??? Er ikke noe elite bilmekaniker og står i valgets kvaler .... skal jeg bytte toppen sjøl eller skal jeg knappe den sammen å få det gjort på verksted med litt annerkjennelse ? Noen som vet om noen i Bergen som kunne evt gitt en hånd akkurat på den jobben ?
Silverboy Skrevet Mai 31, 2013 Skrevet Mai 31, 2013 Heftig heftig! Blir spennende å følge dette til det er i benken
tinnsoldaten Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Skrevet Mai 31, 2013 Jaja , demontert så og si alt i motor rommet nå , frister å bare kline av turboene og av med toppen og så vente på at gutta på VAC får ræven i gir. Skal si denne bilen er en beta release , ikke en del jeg ikke har byttet som er samme som den ble levert med , alt er nyere versjon... Håper det blir noen timer før den takker for seg Bør være i topp stand nå etterhvert...
tinnsoldaten Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Skrevet Mai 31, 2013 Kommer til å stoppe på 500 på hjulene , trenger ny kasse også , som må flashes med alpina sin flash , kjappere giring og mindre slitasje og kassen skal tåle bedre 500 whp. Men den sorgen tar vi når kassen som står i begynner å glippe.
bmw-E30 Skrevet Juni 5, 2013 Skrevet Juni 5, 2013 Morro prosjekt du holder på med her Bra du satser høyt!
tinnsoldaten Skrevet August 30, 2013 Forfatter Skrevet August 30, 2013 Endelig , så var toppen klar ... men pengpungen e skrapt inntil videre... typisk... Nye injectorer blir det og siden det blir tyn med etanol i tanken. Pengene flyr ut , ingen tvil om det ... Men nå trenger jeg seriøst å få tak i en kompetent mekaniker til å ta topp bytte på motoren. Turboene er kommet i hus også ... nærmer seg ...
tinnsoldaten Skrevet November 20, 2013 Forfatter Skrevet November 20, 2013 Då var toppen i hus , portet og polert , samt nye dyser , siste versjon ny type. Då er det bare å få satt sammen alt ... bare... Lurer på å ta ut motor med girkasse og bygge alt eksternt og sette inn når ferdig. Siden kassen skal oppgraderes med nye kasse og bedre software. Trenger sted å stå... eller bygge telt og byggvarmer Andy520iA reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå