Gå til innhold

E92 335i monster prosjekt , trenger garasje i Bergen


tinnsoldaten
 Share

Anbefalte innlegg

Treff ja , det hadde vært noe , aldri hatt en bil hel og fin lenge nok til å rekke treff , vel EN gang med forrige bil...

Vannpumpen er bare siste versjon vil jeg tro , må nesten bare se på realoem.com Disse har en tendens til å ryke uten forvarsel etter et gitt antall km. Så dette er for å være føre var å slippe å stå på treff med stor dam under bilen eller full kok.

Skal du ha av akslingen fra diff til gir ? eller fra diff til drivledd?

Drivledd er boltet med E12 til diffen og 36 mm på navet .

Med akslingen fra diff til gir er det en svæææær skiftenøkkel som er slipt smal i kjeften som du trer innpå mutteren med diffen og vrir av. Bare husk å dra til håndbrekket og så sett i park/gir. Og vri rett vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

AAAAHHHHHH!!!!! Endelig

Deler har dukket opp ... nye vanos solenoider , lp sensor , oljefilter pakning , viftereim sett , vannpumpe +++

Turboen e sendt til VAC men VAC er driiiiiit treige og en smule arrogante .... hvor lenge skal en normalt vente på en porting og polering på en topp pluss litt dille arebeid... ???

Er ikke noe elite bilmekaniker og står i valgets kvaler .... skal jeg bytte toppen sjøl eller skal jeg knappe den sammen å få det gjort på verksted med litt annerkjennelse ?

Noen som vet om noen i Bergen som kunne evt gitt en hånd akkurat på den jobben ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja , demontert så og si alt i motor rommet nå , frister å bare kline av turboene og av med toppen og så vente på at gutta på VAC får ræven i gir.

Skal si denne bilen er en beta release , ikke en del jeg ikke har byttet som er samme som den ble levert med , alt er nyere versjon...

Håper det blir noen timer før den takker for seg :) Bør være i topp stand nå etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Endelig , så var toppen klar ... men pengpungen e skrapt inntil videre... typisk...

Nye injectorer blir det og siden det blir tyn med etanol i tanken.

Pengene flyr ut , ingen tvil om det ...

Men nå trenger jeg seriøst å få tak i en kompetent mekaniker til å ta topp bytte på motoren.

Turboene er kommet i hus også ... nærmer seg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Då var toppen i hus , portet og polert , samt nye dyser , siste versjon ny type. 

Då er det bare å få satt sammen alt ... bare... 

 

Lurer på å ta ut motor med girkasse og bygge alt eksternt og sette inn når ferdig. Siden kassen skal oppgraderes med nye kasse og bedre software. 

 

Trenger sted å stå... eller bygge telt og byggvarmer :) 

post-46228-0-38786500-1384955034_thumb.j

post-46228-0-96732300-1384955101_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...