Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har lyst til og montere en startknapp i min e36 316 94mod.

Jeg vil at knappen skal fungere som en nyere bmw hvor du trykker en gang og tenningen går påmog engang til for at motoren skal starte og på tredje trykket skal bilen slå seg av.. Så jeg ikke trenger og bruke nøkkelen i det heletatt bortsett fra og låse/låse opp..

Noen som har noen tips, koblingssjemaer o.l?

Takk for hjelp!

Skrevet

Jeg mener å huske at det er en figur her inne med en E39 som har gjort dette, men han må fortsatt vri om nøkkelen ett hakk eller noe. Husker jeg så en video av det, men husker ikke helt hvordan det var.

Uansett så tror jeg at jeg hadde droppet dette på en E36. :) Det byr nok på flere problemer og jobb enn vitsen.

Skrevet

Dette er nok ikke så enkelt som det høres ut som, du må eventuelt bygge et system som: Første trykk aktiverer en "digital" teller som går til nivå 1 og aktiverer et rele som fungerer som hakk 1 på nøkkelen, deretter når du trykker igjen på knappen går telleren til nivå 2 og aktiverer en holdekrets som åpner når den får signal tilbake om at motoren har startet. Når du trykker en siste gang må tellekretsen gå til nivå 3 som da igjen åpner alle relleene og bryter kretsen.

Nøkkelen må å alltid stå i tenningen mtp startsperre.

Og det er forklart på den enkle måten, gjennomføringen er nok mye vanskeligere. Så med mindre du har funnet noen på nettet som lager ferdig system eller sitter inne med over gjennomsnittet elektronikkunskaper, så vil jeg fraråde deg det ;)

• 4 weeks later...
Skrevet

har gjort d på min 730 e38 i kveld :)

men må bruke nøkkel for rattlås,men den kan du sette i og kutte :)

Ps og eg har ik over gjennomsnitts elektronikkunskaper heller :P

men har boks som du kan få kjøpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...