Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt meg ein 520i til førstebil. Har leita ein del for å finne ein eg hadde lyst på, dessverre altfor få til salgs som ser bra ut. Denne har rusla 280 000 og siste eigar var iallefall en eldre kar. Bærer preg av og ha fått bra vedlikehold, men noen småting er det jo alltid :)

Har noen planer, men tar det litt på sikt...

Oppdateres...

Utstyrsliste:

S242A FAHRERAIRBAG MIT SERIENKRANZ(PUR) Steering wheel airbag

S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Airbag for front passenger

S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Door mirror, driver lock, heated

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering

S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Window lifts, electric, front

S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Sun-blind, rear

S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit

S464A SKISACK Ski bag

S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Headrests mechanically adjustable, rear

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Headlight vertical aim control

S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights

S530A KLIMAANLAGE Air conditioning

S651A BMW Bavaria C Reverse Radio BMW Reverse RDS

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Omission of outer-skin preservation

Bilder fra annonsen:

3uiprt9rf1c2lw9ewlo3.jpg

atou8mzzopadx38joslj.jpg

dd3oclcu3a2lbxntd296.jpg

dktxq9iu3in84p01luqo.jpg

cpug5vrwcxvtl9z8crwa.jpg

Skrevet

Denne så jo meget velholdt og flott ut, med riktige felger.. :)

Litt senk og muligens skinn-interiør så har du en meget velfungerende ungdomsbil.. :cool:

Skrevet

Tusen takk for det:) ja, får muligens ett sett med coilovers av en kar. Men venter til EU med montering. Skinn kommer nok mest sannsynlig også, og har lyst på svart interriør ellers også.. :)

Skrevet

Dette blir bra Sigurd! :) Få på coilovers og noen heftige kantfelger me lavt innpress så blir denne bilen knall bra! :D

E34, åhh, det e det besta!

Skrevet

Får mest sannsynlig hentet en e34 delebil i helga, blir brukt til og bytte ut småting for så å bli solgt ut i deler etterpå. Gi en lyd vis det er noen som treng noe!

1995 525i Orientalblau

42luorlcuju87guybl5r.jpg

uszruwuvlzsd59qt0brj.jpg

qzbokerq81cxz7ld12xw.jpg

Skrevet

Det her er vel første og kanskje eneste gang jeg kommer til å si noe som dette, men jeg synes du skal ha krom-nyrer på den, for de svarte forsvant veeldig! :o

Ellers så det ut som en veldig fin førstebil! ;) keep it simple! ;)

Skrevet

Hehe, ja... har bare tatt bildene fra anonsen på finn. Eg kunne ikkje vore meir enig nei, blanke nyrer på e34 er dessidert finest. Rillene inni er også tatt bort og erstattet med netting, forstår ikkje kvifor dette er gjort. Fekk med blanke med bilen, og får også en med delebilen så det vil bli byttet :)

Har fylt litt med på trådene dine, og må sei at eg synes e39 er svært kledelig med svarte derimot :)

Skrevet

Hyggelig å høre at folk leser litt i trådene mine :)

Må si meg veldig enig der! tror det har noe med grillramme vs. panser osv gjøre kanskje, og såklart farge på bilen da!

Høres ut som du har noen fine og enkle planer for å beholde bilen i god stand, senk vil gjøre mye! kanskje hvite blink foran, men bak ville jeg kanskje beholdt de oransje?

ser du har airbag-ratt, om du vurderer å bytte det ville jeg tittet på ratt fra e36 m3/preface e39 m5, tror de passer over, og hadde nok gjort seg godt i bilen din sammen med svart skinn ;)

Skrevet

Ja, du sier noe der!

Nja, er igrunnen svært glad i i oransje blink men får se litt hvordan det utvikler seg, akkurat ang. rattet har eg fundert ein del, det er igrunnen altfor få gode alternativer, e39 m5 rattet er nok det eg har funnet ut ser best ut, men føler det passer best i e39, men ALT er jo igrunnen bedre enn bussrattet som står på :)

Skrevet

Når eg kjøpte bilen fekk eg beskjed om at den kunne gå litt dårleg på kald motor..... Har ikkje merka noko serleg til dette før, men ikveld blei alt mykje verre!

Har ikkje lappen, så det går ei stund for kvar gong han blir brukt, så startat han idag for første gang på et par veker. Eg måtte kinne noken gonger før han starta, men tilslutt kom han. Tenkte dette hadde ikkje noko å seie, det er kaldt ute, og han har stått ei stund. Eg lot han stå å svive til han var varm. Me kjørte ut og eg merka noko var gale, han drog ikkje slik han skulle. Så blei det bare verre å verre itte me hadde kjørt nokre kilometer. Så stod han litt på tomgang, og når me skulle kjøre igjen stopte han me ein gong. Så ville han ikkje starte, eg lot han stå i 5 min, så starta han me ein gong.. Men han går ekstremt dårleg, og har et usedvanleg høyt forbruk, såvidt du er på gassen så fyker nåla opp på 3l. Vis du gjer gass så jukser den litt heile vegen.

Noen som har aning om hva dette kan være?

Skrevet

Fikk henta delebilen på tralle idag!

qzkq2nbxz3oc9ojpz5o5.jpg

Hadde et hull i gamle bagasjeromsmatte, så fikk bytta om dette, og tok ein vask av hele bagasjerommet. Samt noen stoffmatter fra delebilen...

i3yrskf1vhwxhj3uqetz.jpg

Fikk også bytta om begge solskjermene fra delebilen, då desse sleit med å holde seg oppe.

• 3 weeks later...
Skrevet

Bilen sviver fint nå igjen, har ikkje peiling på hva det var :)

Fått på blanke nyrer:

xfwc030iw8mh1qznx9iw.jpg

M pedaler:

6l9w6fectxvhxamu6wte.jpg

Lys med leselys framme og bak fra delebil:

g3121o0v1px0x8y6wghk.jpg

bl83rb9gafwrg09jgfxy.jpg

Lakkert shadowline:

pgoqcl2kt35tmv66vuie.jpg

Skepisk på om dette holder skikkelig, så skal få bestilt noen nye clips og sette på orginale fra delebil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...