turbo1991 Skrevet Januar 8, 2013 Skrevet Januar 8, 2013 Vurderer å bytte motor i min E30 M3, vet at man får godkjent S50B32, men lurer på hvordan det er med S54. Er det mulig å få godkjent denne i en E30 M3 (1989) mod ?
M|Fjeld Skrevet Januar 8, 2013 Skrevet Januar 8, 2013 Er for mye hester og for mye moment vell? Er for mye hester og moment om man søker på grunnlag av hartge h35-24v papira Men er sikkert ikke umulig å få gjennom om man søker på et annet grunnlag. Prøver selv å få godkjent M60b40 i e30 for tiden, spent på resultatet!
M3 Yngve Skrevet Januar 8, 2013 Skrevet Januar 8, 2013 89 mod MÅ du også ha katter på, derfor MÅ det brukes org ecu, noe som gjør ting litt komplisert ang S54. Jeg holder på med det, og mulig jeg får det til. Det finner jeg ut før bilen min er 10 år i Norge, og det er den ikke før sent sept
R Andersen Skrevet Januar 8, 2013 Skrevet Januar 8, 2013 Hvis man bruker S54 fra Z3, så kan det kanskje gå? Den har jo kun 325 hk. Problemet er kanskje å finne en S54 fra Z3...
Lamek Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 89 mod MÅ du også ha katter på, derfor MÅ det brukes org ecu, noe som gjør ting litt komplisert ang S54.Jeg holder på med det, og mulig jeg får det til. Det finner jeg ut før bilen min er 10 år i Norge, og det er den ikke før sent sept Det er bare å søke litt på nett.. Er gjort mange e30 s54 swap med org motorstyring, men tror man må bruke instrumentpanelet også da.. Intergrale her på forumet har god kontroll på sånt så du kan bare spøre han:)
turbo1991 Skrevet Januar 9, 2013 Forfatter Skrevet Januar 9, 2013 Eller USA modellen, den har 335hk. Har hørt man får godkjent maks 330 hk i E30, da blir 335 hk for mye......
ehrnst Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 Z3 er nok eneste løsning for å få godkjent under Hartge-kravene.
Tzunami Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 Det hadde jo ikke vært feil turbo1991! hadde kledd bilen din s54 z3, s54 usa og s54 euro ser vel like ut? så da går det jo evt å bytte i etterkant bare da
SSM Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 Det er godkjent søknader om S54B32 i E30 karosseriet i Norge, dette vet jeg 100% sikkert siden det kommer fra han jeg har hatt med å gjøre hos Biltilsynet når jeg jobba med å få til dette med Hartge pappirene. MAKS man får er 330hk og/eller 350nm. Dvs at man kan bruke S54 fra Z3, gjerne sammen med USA katalysatorer.
Hawkon88 Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 s54 z3, s54 usa og s54 euro ser vel like ut? så da går det jo evt å bytte i etterkant bare da Motorkoden blir vel skrevet inn i vognkortet, slik at den ikke skal kunne byttes i ettertid? Men jeg vet ikke hvilke endringer som er på z3 s54 US, og "euro s54". Er det kun innsug etc. er det jo ikke noe pes.
SSM Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 s54 z3, s54 usa og s54 euro ser vel like ut? så da går det jo evt å bytte i etterkant bare da Motorkoden blir vel skrevet inn i vognkortet, slik at den ikke skal kunne byttes i ettertid? Men jeg vet ikke hvilke endringer som er på z3 s54 US, og "euro s54". Er det kun innsug etc. er det jo ikke noe pes. I mitt vognkort står det bare "S50B32 fra E36M3" Er anna ECU og grenrør (pga plass) på Z3 og noe av det samme på US spec, bare US har noen ekstra katter mener jeg.
M3 Yngve Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 Jeg har fått godkjent søknaden på min 89 mod M3, med S54 fra Z3 jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå