Gå til innhold

Hva slags olje på 525 tds e34 manuell girkasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skifte olje på girkassa mi, hva slags olje ska jeg bruke?

Er manuell ZF kasse :)

Hvor mye olje trenger jeg og hva slags olje?

Bilen har 25% sperre.

• 2 weeks later...
Skrevet

Ingen? :)

Noen som sa att jeg skulle se etter noe lapp på girkassen der det skulle

stå hvilken type olje jeg skulle ha men finner ikke noen lapp, er nok spylt bort..

Skrevet

Tatt fra Castrol.no

Går 1,2L btw :wink:

d. Manuelle girkasser; enheter med oransje etikett påtrykt 'ATF Oil', Transmax Dex III Multivehicle / ATF Dex II Multivehicle; enheter med grønn etikett påtrykt 'Special Oil', Transmax Z. Etikettene finnes ved siden av oljepåfyllingspluggen

e. Manuelle girkasseenheter med gul etikett med ordene 'MTF-LT-1': Transmax Z. Enheter med gul etikett med ordene 'MTF-LT-2': Syntrans B 75W. Enheter uten etikett: Syntrans Transaxle 75W-90 / Manual EP 80W. Etikettene befinner seg ved siden av oljepåfyllingspluggen.

Skrevet

Det skal stå en stor orange lapp på den ene siden av girkassen.

På ZF manuellkassen jeg har liggende (fra en 94 525tds) står det ATF-Oil. Den skal ha DX3 olje, beregnet for automatkasser.

Sett bilen på bukker og trill under med en fin stålbørste. Jeg husker ikke om lappen står på høyre eller venstre side av kassen, men børst litt på begge sider så ser du den lett.

Skrevet
Det skal stå en stor orange lapp på den ene siden av girkassen.

På ZF manuellkassen jeg har liggende (fra en 94 525tds) står det ATF-Oil. Den skal ha DX3 olje, beregnet for automatkasser.

Sett bilen på bukker og trill under med en fin stålbørste. Jeg husker ikke om lappen står på høyre eller venstre side av kassen, men børst litt på begge sider så ser du den lett.

Noen som sa att jeg skulle se etter noe lapp på girkassen der det skulle

stå hvilken type olje jeg skulle ha men finner ikke noen lapp, er nok spylt bort.. :(

Skrevet

Ikke sikkert det har vært noen lapp der noen gang. Siterer igjen Castrol...

Enheter uten etikett: Syntrans Transaxle 75W-90 / Manual EP 80W

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...