Gå til innhold

Haugen's førstebil - 525i e34 (Godkjent senket + eksos!)

Share

Anbefalte innlegg

joda, går frammover med karosseriet nå!

skal få tatt en overgang av undersiden når bilen er ferdig lakkert, bytte til grovere stabstag, powerflex og slikt :)

håper at fylleren kommer på bilen iløpet av februar, og lakken iløpet av mars :)

går litt i slow motion syns jeg, nå når jeg bare har mulighet til å holde på med bilen i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

blir bra dette :D følger med! hva betaler du for lakkeringen? eller gjør du det selv?

Takker! håper det blir bra ja, har ordnet meg plass å stå, og sprøytingen tar jeg selv :)

fyller, basefarge og klarlakken koster jo sin del, så :)

vet ikke heeelt hva den kommer på enda, men regner med rundt 10k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått hentet meg "nytt" m5 interiør i dag, stoler, baksete og dør trekk.

har vært 25 mil for å hente det på terminalen..

planen var å bygge om til 2+2, men ble 2+3 istedet da dette var tilnærmet strøkent og det ikke lå noen 2+2 ute når jeg kjøpte dette.

Her er et lite bilde, kommer forhåpentligvis fler her i morgen :)

vtcqenfjcb5c09p7rmva.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare pusse opp de stolene som satt i bilen? Selge det som satt i den? Vært moro å tilpassa det i e30'n hehe

hehe, har solgt det allerede :)

må jo få kjøpt deg et e30 m-tech/m3 interiør å ha i bilen!

Eller recaro ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blir vel noe slik, med mindre jeg får tak i grønt skinn ;) Hehehe. Har jo grønt interiør nå så da hadde jeg holdt den litt original med det samme. Men 2+2 interiør hadde vært drømmen! Blir flott med "nye" seter i bilen din i hvertfall krizz ;)

Grønt? whoaa...

har egentlig litt "hat" selv mot skinn og interiør generelt i andre farger enn sort..

men kan jo være det passer til bilen :)

ja, venter på et swisswax kit med farging +++ til hele interiøret nå, så det skal få seg en skikkelig overhaling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Mye arbeid som ikke er noe særlig å skrive innlegg om, mye demontering og sandblåsing av lister og div.

I dag har dagen gått til å få spaklet ferdig det siste på passasjer døren :)

har også skjekket gulvet for rust, og det ser høvelig bra ut.

Har holdt på i noen dager med behandling av det "nye" interiøret og er akkurat færdig å rense begge stolene framme, har tatt bilder som kommer i begynnelsen av uka :)

her er noen bilder fra slik bilen står nå.

Der "proppen" i gulvet skal stå, hullet er ikke deformert og er behandlet med brunox før ny propp blir satt inn med tech7 for å være sikker på at det blir tett.

6twaezx4799hptovh608.jpg

bagasjeluken + litt av bakskjerm, klar for fyller

yxwah94jyqe1vucep58c.jpg

1tdl5q8vl06vrldhpr8p.jpg

her var den største sparkle jobben på hele bilen, og det er jeg fornøyd med :)

måtte ikke sparkle noe på bakskjermer, tak eller panser, foruten at jeg har sparklet bort bmw logoen på panseret.

v8od19u90nemhxbhizlg.jpg

Frontfangeren. Har tettet hull til spylere både til spredere og hovedlys med plast epoxy :)

6vm4blrk01go44yv97rn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har jeg fått lastet opp bildene jeg har tatt under skinnbehandlingen av interiøret som skal i bilen :)

En kort beskrivelse av hva som er gjort med interiøret som egentlig så Veldig bra ut før jeg begynte:

Først ble alle setene grundig renset, til det så og si ikke kom dritt på kluten lenger, og stolene fikk stå over natta før de plassene som skulle farges ble maskert opp.

pusset litt med healer pad på plasser hvor det var slitasje som man kan kjenne med neglen og hadde zippo bensin på som skal avfette der hvor det skal farges.

Etter at zippo bensinen har fått fordampet i ca 30 min la jeg farge (i dette trinnet glemte jeg såklart å ta bilder..). Fargingen varierte fra 1 strøk til 3 strøk. 3 strøk ble lagt på sidestøtten på førerstolen som var mest slitt.

Fargen skal stå i ca 1 døgn men ble stående et par dager hos meg. Så etter et par dager la jeg på lærmelk på stolene, ble litt mye på førerstolen men det meste tørket inn og jeg tørket forsiktig av det overflødige etter litt over 1 døgn. (lærmelken ble lagt på med hånden istedet for påføringspad.)

Etter at lærmelken hadde fått stått lenge nok la jeg elefantfett på førerstolens sidestøtte og lårstøtte. skal gjøre det samme på passasjer stolen også.

Førerstolen før behandling:

DSC_0005_zps31631df7.jpg

Sidestøtten på førerstolen før behandling:

DSC_0006_zps01557060.jpg

Sidestøtten på førerstolen etter rens:

DSC_0026_zps10720cc0.jpg

Sidestøtten etter healerpad og zippobensin på.

DSC_0034_zpsc4090364.jpg

Sidestøtten på andre siden:

DSC_0014_zps06bbd11b.jpg

Rens av lårstøtten på venstre side:

DSC_0015_zpscaebe0f2.jpg

Bunnen på stolen ferdig renset:

DSC_0018_zps2e10701a.jpg

Var på tide med en rens ja. Kluten etter å ha tatt 2 lårstøtter.

DSC_0017_zpsca5751cf.jpg

Lærmelk på førerstolen (ble litt mye, hehe men ble bedre på passasjer stolen):

DSC_0041_zps85b3b613.jpg

Enda et bilde:

DSC_0037_zpsc6537838.jpg

Midtarmlenet før behandling:

DSC_0042_zpsf71fe1a8.jpg

Midtarmlenet etter rens:

DSC_0044_zpsaef19b79.jpg

Midtarmlenet ferdig behandlet:

DSC_0058_zpsb8e3837b.jpg

Dørtrekk før behandling:

DSC_0046_zps28ad3e53.jpg

Dørtrekk etter behandling (den overflødige lærmelken er ikke tørket av, derfor "fargeforskjellen"):

DSC_0057_zpsfaf30fce.jpg

Passasjer stolen etter behandling:

DSC_0049_zpsf8116846.jpg

Enda et bilde av passasjer stolen:

DSC_0050_zps80339744.jpg

Førerstolen etter behandling(elefant fett på sidestøtte og lårstøtte på høyresiden, derfor glansen):

DSC_0052_zps8d6d098d.jpg

Sidestøtten på førerstolen etter behandling og elefantfett:

DSC_0054_zps9b78397f.jpg

Enda et:

DSC_0055_zpse514cb87.jpg

Bilde av baksetet etter behandling (kun rens og lærmelk, ingen farging på dette):

DSC_0062_zpsb4cab0ee.jpg

Kjapt før og etter bilde av førerstolen:

M5foslashrerstolfoslashretter_zps2a2aaf15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...