Gå til innhold

Mellomaksel/pedalsett/giroverføring til e28 med dogleg kasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal montere en 262cr girkasse på bilen. Har i dag automat, så jeg trenger jeg bl.a en annen mellomaksling (eventuelt kun fremre del).

Tok noen mål, og har 3.25 diff med sperre. Er av den eldere årgangen, da feste til diffen til understellet sitter midt på lokket.

Fra opphengslager til inngang diffen: 87cm

Lengde på automat kasse : 63cm (som sitter på bilen pr. dags dato)

Lengde på dogleg kassa : 56cm (avbildet under)

Fremre aksel fra opphengslager (aksel på bilen nå) : 53cm

P1122062.jpg

Trenger også pedalsett/giroverførings deler. Og ellers hva det måtte være, vedr. ombygging.

Så om du har en eller flere av delene som er i god stand, send meg en pm.

Mvh

Bent

Skrevet

Ser at 535 kommer med to type lengder på akslene. Så aksel med lengde på 1566mm kom vel på 260/5 kassa. Da den kassa er lengere enn 265 kassene.

KARDANAXEL 5 VAEXELLADA VAEXEL 5-växlad växellåda (L=1566MM)

Så da må den akslingen jeg skal ha være 1522mm eller sånn ca. For det går jo ann å trekke den ut, eller presse den inn noe. For det må jo bli den lengden på aksling som kom med 265/5 (dogleg) og 265/6 kassene. Også e24 har 1522mm aksel. Samme med e28 525/528

VAEXELLADA SPORTUTFOERANDE 5 VAEXEL (L=1522MM)

Rett meg om det jeg skriver er feil.

Mvh

Bent

Skrevet
hvorfor kjøper du ikke nytt ? koster vell ikke rart,

Kan ikke det, da nr 10 og 11 har gått ut av produksjon. Og nr 20 koster kr. 750,- noe jeg synes er vel mye og bekoste for en slange. Ellers kjøpes alt av bevegelige deler nytt.

Det må da være noen som har følgende deler liggende.

Mellomaksling.

Pedalsett.

brakett for giroverføring.

Slangene (som nevnt tidligere)

Brakett for oppheng av girkasse. Som sitter midt på kassa, og ikke bak.

Sensorer til girkassa, som kobles opp mot ecu.

Følgende er anskaffet.

Girkasse

Svinghjul.

Lamell.

Trykkplate.

Utløserlager.

Girkule.

Mansjett med ramme (over girspak)

Clutch sylinder.

Clutch pumpe.

Mvh

Bent

Skrevet

10 og 11 får du på biltema, det er ett helt vanlig bremserør med flenser i endene..

slangen kan du og bruke fra bremser foran på granda mener jeg, den er lang nok. ekke 100 % sikker på hva den slangen passer ifra.

Skrevet
10 og 11 får du på biltema, det er ett helt vanlig bremserør med flenser i endene..

slangen kan du og bruke fra bremser foran på granda mener jeg, den er lang nok. ekke 100 % sikker på hva den slangen passer ifra.

Takk for forslag Morten. Men jeg går for en orginal. Noe som vil dukke opp etter hvert.

Mvh

Bent

Skrevet
slangen nr 20 har jeg ny i pose fra bmw. hva byr du? har også en del av mellom akseln fra e28 med 265 kassa, mener det er den bakre delen jeg har

Pm sendt.

Mvh

Bent

Skrevet
Jeg skal demontere komplett pedalsett + bremsekraftforsterker idag. Selges da jeg skal bygge om til pedalboks i banebilen!

Hva byr du?

Pm sendt.

Mvh

Bent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...