Gå til innhold

BMW e30 s38b36 - Driftebil.//


Sebben
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har da kjøpt meg min første e30 banebil, bygd av ssp i 2006. Ble vel brukt som utleiebil på rudskogen før de solgte den videre. Har etter tidligere eier forstått at bilen ikke har blitt så alt for mye brukt de siste årene. Har ikke skrudd så mye på bil før, men ser på dette som en grei utfordring :)

Fikk bilen med defekt radiator, så kjøpte ny moshomito e36 m3 radiator. Ble litt tilpassing, men fikk den til slutt på plass (står litt skeivt på bildet). Har hatt litt problemer med å lufte den. noen gode tips?

litt bilder :)

bimmerr_zps8a10f088.jpg

broderen på vei hjem fra fjellet etter å ha hentet den for meg!

222_zps1dac1717.jpg

IMAG0271.jpg

IMAG0273.jpg

IMAG0272.jpg

IMAG0274.jpg

(sånn såg det ut før jeg begynte å tilpasse. Var ganske mye kuttet fra før, så fant ut det var greiest å kutte vekk når jeg først var i gang. Har også sveist inn et stag bakom radiatoren og det for å få stivet av fronten litt etter jeg kuttet vekk.

IMAG0254.jpgIMAG0256.jpg

IMAG0258.jpg

Info om bilen:

Motoren er en s38b36 med 3" rustfri eksos og åpent filter. Med sachs racing clutch. Ellers orginal.

Pedersen racing halvskrudd bur

Alpina framstilling, med 5 boltet nav og bremser ++

e36 m3 bakstilling med 5 boltet nav og bremser og diff ++

Planer før sesongen:

Hydraulisk håndbrekk [bestilt]

Coilovers.

Lage nye og større plater i bunn av bur

Kanskje lage ny midtkonsoll for å få tilpasset brekk o.l.

Feste div målere en annen plass enn oppå dashbordet.

Fjerne klistremerker som står på, (noen gode tips?)

Endte med oljekjøleren bakom radiatoren. Noen tips om dette? tror dere det går fint eller bør jeg absolutt flytte den foran? Er en enkel vifte som er bakom både radiator og oljekjøler, så den suger gjennom begge deler.

Siden jeg er ganske ny blir det sikkert litt dumme spørsmål av og til, men lærer vel etterhvert :)

Noen tips til hvilke coilovers jeg skal kjøpe når den skal brukes i drifting? (til en ok pris) Har lurt på D2 RS coilovers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var oppe å luftet radiatoren idag, både med motoren i gang og uten. trodde jeg fikk det til, så var jeg ute å kjørte en tur, tempen virket normal. Litt lav faktisk (sikkert for at det er laget hull i termostaten), men når jeg kom tilbake var det fortsatt endel trykk/luft i slangen som kommer fra radiator og inn på vannpumpe. fikk ut luften og det, men vannet i ekspansjonstanken sank ikke. så fikk ikke pumpet noe mer vann inn.

Noen som har tips? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Lenge siden jeg har lagt ut noe bilder eller innlegg, men bilen var så godt som klar til licence Day på Gardermoen.. Så prøvde jeg bilen idag, gikk bare på 5 sylindere, og boblet som bare det når jeg kom opp til 4-4500 rpm. går fint opp dertil men etter det kutter den. Akkurat som en sperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...