Sebben Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Jeg har da kjøpt meg min første e30 banebil, bygd av ssp i 2006. Ble vel brukt som utleiebil på rudskogen før de solgte den videre. Har etter tidligere eier forstått at bilen ikke har blitt så alt for mye brukt de siste årene. Har ikke skrudd så mye på bil før, men ser på dette som en grei utfordring Fikk bilen med defekt radiator, så kjøpte ny moshomito e36 m3 radiator. Ble litt tilpassing, men fikk den til slutt på plass (står litt skeivt på bildet). Har hatt litt problemer med å lufte den. noen gode tips? litt bilder broderen på vei hjem fra fjellet etter å ha hentet den for meg! (sånn såg det ut før jeg begynte å tilpasse. Var ganske mye kuttet fra før, så fant ut det var greiest å kutte vekk når jeg først var i gang. Har også sveist inn et stag bakom radiatoren og det for å få stivet av fronten litt etter jeg kuttet vekk. Info om bilen: Motoren er en s38b36 med 3" rustfri eksos og åpent filter. Med sachs racing clutch. Ellers orginal. Pedersen racing halvskrudd bur Alpina framstilling, med 5 boltet nav og bremser ++ e36 m3 bakstilling med 5 boltet nav og bremser og diff ++ Planer før sesongen: Hydraulisk håndbrekk [bestilt] Coilovers. Lage nye og større plater i bunn av bur Kanskje lage ny midtkonsoll for å få tilpasset brekk o.l. Feste div målere en annen plass enn oppå dashbordet. Fjerne klistremerker som står på, (noen gode tips?) Endte med oljekjøleren bakom radiatoren. Noen tips om dette? tror dere det går fint eller bør jeg absolutt flytte den foran? Er en enkel vifte som er bakom både radiator og oljekjøler, så den suger gjennom begge deler. Siden jeg er ganske ny blir det sikkert litt dumme spørsmål av og til, men lærer vel etterhvert Noen tips til hvilke coilovers jeg skal kjøpe når den skal brukes i drifting? (til en ok pris) Har lurt på D2 RS coilovers? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sund.M3 Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 gratulerer med grom e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Gratulerer med grom driftekjerre den motoren er veeldig rett i e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Følger med her, potensiale i massevis! Godt du kjøpte deg grom radiator. De er så gromme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebben Skrevet Januar 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2013 Takk for det Litt spent på om det er nok hk i den, men går vel til slutt Ja håper radiatoren skal holde! Noen som har mening om at oljekjøleren er bakom radiatoren? er litt spent på om dette går fint :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebben Skrevet Januar 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2013 Var oppe å luftet radiatoren idag, både med motoren i gang og uten. trodde jeg fikk det til, så var jeg ute å kjørte en tur, tempen virket normal. Litt lav faktisk (sikkert for at det er laget hull i termostaten), men når jeg kom tilbake var det fortsatt endel trykk/luft i slangen som kommer fra radiator og inn på vannpumpe. fikk ut luften og det, men vannet i ekspansjonstanken sank ikke. så fikk ikke pumpet noe mer vann inn. Noen som har tips? :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Morro lekebil dette Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Januar 13, 2013 Share Skrevet Januar 13, 2013 Bestill coilovers fra www.bcracing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 13, 2013 Share Skrevet Januar 13, 2013 Kan anbefale Ksport sitt bane coilovers er stivt som juling, og koster ikke shorta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PM.Hagadøkken Skrevet Januar 13, 2013 Share Skrevet Januar 13, 2013 Anbefaler også k-sport sitt, virker å være kjempebra, bra finish på de også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebben Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2013 Okey, takk for tips har lurt på enten k-sport eller D2, noen som har erfaringer med D2? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Januar 13, 2013 Share Skrevet Januar 13, 2013 d2 er samme som k-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobaja Skrevet Januar 13, 2013 Share Skrevet Januar 13, 2013 som sagt tidligere BCRacing.no! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebben Skrevet April 15, 2013 Forfatter Share Skrevet April 15, 2013 Lenge siden jeg har lagt ut noe bilder eller innlegg, men bilen var så godt som klar til licence Day på Gardermoen.. Så prøvde jeg bilen idag, gikk bare på 5 sylindere, og boblet som bare det når jeg kom opp til 4-4500 rpm. går fint opp dertil men etter det kutter den. Akkurat som en sperre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebben Skrevet April 15, 2013 Forfatter Share Skrevet April 15, 2013 Skal legge ut noe bilder i løpet av morgendagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå