Gå til innhold

Lufte clutch, E39, 523!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har et kjempe problem med lufting av clutchen. Når jeg pumper på pedalen renner bremsevæsken ut fra clutch huset, og ikke fra luftenippelen på slavesylinderen.

Noen som har vært borti det før?

På forhånd, takk!

MVH EspenL

Skrevet

slavesylinderen skal ha stempelet i seg, når du monterer den så setter du stanga på slavesylinderen inn i den gropen på pressarmen inni kassa.. så dytter du på plass slavesylinderen og skrur til sylindern på kassa.

Hvis du har tryket på pedalen og stempelet er ute er det mulig at den nå er ødelagt og lekker.

Skrevet

fant ut idag at han som ha montert og sotte i slavesylinderen ikke hadde sotte i stempelet. men jeg fikk montert alt og det virker riktig, så tusen takk for hjelpen!

MEEEN! når jeg trykker inn clutchen så blir den bare inne. det er ingen motstand og det er akkurat som om den ikke er koblet til. er dette noe som vil komme seg når jeg får luftet skikkelig? og er det noen som har noen gode råd på hvordan jeg kan klare det skikkelig? har prøvd å lufte i evigheter idag, uten forbedring.

Skrevet

det kan ordne seg når du får lufta det skikkelig.. men å drive å lufte clutch uten skikkelig utstyr er ikke lett siden jeg har drevet med det selv xD endte med at jeg var på biltema å kjøpte en olje kanne http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... nne-20720/ og satte en slange ifra denne og inn i slavepumpa og lufta ifra nedentil og opp.. er sikkert bedre måter å dette til på men funka da for meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...