Gå til innhold

1992 525 TDSA, problem ?

Marius7er
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har kjøpt en 92 525 TDS, som brått ble et problem.

Kjøpte den av en kompis. Den fungerte kjempe fint i ca 4 dager helt til jeg så at den lille vannslangen inn på radiator lakk litt, byttet denne og da var problemet i gang. Får trykk i kjølesystemet etter litt kjøring.

Fylt opp og forsøkt og lufte så godt jeg kan men får det ikke til. Det er nettopp montert ny radiator, vann pumpe og termostat på den.

Virker som det er luft i systemet. den aldri blir varm, blåser varmt i varmeapparatet osv.

Tenkt på topp / pakning, men syntes det er for lite symptomer til det? bobler ikke i kjøle vann, ikke vann i olje, eller olje i vannetm går ikke varm osv.

Noen tips ?

MVH :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still deg i en bakke med fronten opp og luft,eller jekke opp,for og lufte systemet.Men sikker på att svingnings demper på veiva e ok??Min va gåen så den dro itj rundt multireima skikkelig,og dermed fikk æ ikke lufta skikkelig.Så det først når æ skrudd av vifta på motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at reima ikke slurer ja.

Hvordan har du prøvd å lufte den? Jeg har ingen lufteskruer iallefall.

Disse skal være selvluftende, så det er bare å fylle opp. Jeg har drenert kjølesystemet flere ganger, og da fylte jeg opp igjen så mye som mulig med motoren av, startet bilen og etterfylte det den trengte.

Slangen du byttet ligger ikke i klem noen steder? Tenker jeg rett, er det "lufteslangen" som går fra radiator til ekspansjonstank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :)

Sjekk dette med reima. En slags lufte skrue bak påfyllinglukket?

Første gangen etter montering av ny vannpumpe, og radiator gikk bra, da virket det om alt var ok og kjørte den nesten en uke før denne slangen røk, var råten så den lakk der. Det er den tynne lille slangen til ekspansjons tanken så får ikke liggi så galt tror jeg. Skal det renne i denne hele tiden? min renner støtvis, litt om gangen.

Føler jeg har prøvd på mange rare måte men en jeg kjenner mente jeg skulle prøve med over trykk, han har sett bilen og mente det var luft?

Men hjelper det å sette den med fronten opp da ekspansjon tanken er bak ved torpedo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hjelpe,for reigstret ligg ganske lavt på de.Så e som regel der luft samle seg.Gjelds stort sett de fleste bmw.Bruke og stå i en bakke ei stund og lufte uten lokket og etterfylle,og så kjøre æ en tur med litt åpning på den lufteskruen bak lokket =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...