Gå til innhold

Kanskje kjøpe ny F11 - noen spørsmål

StopAndGo
 Share

Anbefalte innlegg

Helt riktig, det er i hovedsak assistenten som fungerer bedre. Men den har også en helt annen funksjon en på F11. Så det har ikke noe med reaksjonen og gjøre.

Men jeg syns jo også det er bedre lys på F30 enn på 11, nå har jeg E70 også, og de er enda dårligere en F11 igjen......... Hmmmm kanskje jeg må få briller???

Takk for gode svar mrqlan og johnja.

Hvis jeg har forstått det riktig så jobber venstre og høyre lykt uavhengig av hverandre på F30/F31 mens F10/F11 er det ikke slik. Er det riktig? Jeg tenker da på at når man ligger bak en bil så vinkles lysene på F30/F31 mer ut til sidene for ikke å blende bilfører foran og skulle det komme en bil i mot vil kun venstre lykt gradvis senkes til den går over på nærlys. Ble kanskje litt krøkkete forklart men håper du skjønner hva jeg mener. Sagt på en litt annen måte så har jeg blitt forklart at funksjonen til de adaptive lysene på F10/F11 er slik at de svinger etter rattutslag, og justerer høyden alt etter om du kjører opp eller ned en bakke slik at du alltid har konstant lyslengde (tenker ikke på automatisk høydejustering som alle biler med xenon har). Og at fjernlysassistenten kun fungerer på den måten at den slår av og på fjernlys på lik linje med en F10/F11 uten adative lys men med fjernlysassistent (det har jeg testet).

De BMWene (F11 og F25) jeg har testet som har hatt fjernlysassistent synes jeg fungerer stort sett greit i forhod til tenning og slukking av fjernlyset langs en mørk landevei, men kunne tenkt meg at den ikke var så følsom for gatelys (er jo ikke så lett å gjøre noe med og er ikke et stort problem, man styrer det bare manuelt) og spesielt refleksjoner fra skilt langs veien. Og så kunne fjernlyset gjerne tent raskere etter passering av møtende kjøretøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...