Gå til innhold

bassen kommer ikke gjennom stålplate på e39 sedan, tips?

Anbefalte innlegg

er ganske så nybegynner med anlegg og sånn men jeg har en 520i som er sedan og det er stålplate mellom baksetene og bagasjerommet. har en 12" sub som trykker litt når jeg hører på den når bagasjeluka er åpen men hører ikke inni kupeen.. er allerede et hull gjennom platen på midten (dær armlenen er) noen tips å gi meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er "bærende"/ avstivende funksjon i bilen, den seteryggen. Hadde ikke fjernet noe annet enn slik at det er åpning i skiposehullet.

Og det funker jo gull, så er jo ingen vits å gjøre dette mer tungvint enn nødvendig. Det funker i E34, E36, E39, og ja, tilogmed Volvo 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bygget bandpasskasse med 2 12" cadence hos bassbrothers.no.

Elementene mot seteryggen. La inn en plate ca 10 cm mellom elementene og seteryggen, 2 porter sentrert mellom elementene som kom ut hullet til skiposen. Presterte 137db målt på dbdrag. Om ønskelig skal jeg se om jeg finner bilder av dette. Bilen er for lengst kondemnert :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bygget bandpasskasse med 2 12" cadence hos bassbrothers.no.

Elementene mot seteryggen. La inn en plate ca 10 cm mellom elementene og seteryggen, 2 porter sentrert mellom elementene som kom ut hullet til skiposen. Presterte 137db målt på dbdrag. Om ønskelig skal jeg se om jeg finner bilder av dette. Bilen er for lengst kondemnert :?

Vanlig portet kasse dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min e34 spiller bassen mer enn bra nok når kassa står mot seteryggen.. Kjører uten skipose, og det er lukka kasse med vakumelement, den spiller mer enn bra nok nå med søppelforsterker ;)

Jada, har man skipose-hull så er det bare å ha elementet og evt porten pekende mot seteryggen og tette rundt kassa, så ikke noe av lyden forsvinner bakover. :) Som jeg også prøvde å nevne lenger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasse tett mot seteryggen gir hvertfall best resultat i slike typer biler. Merk deg at å snu kassen mot seteryggen ikke er nok, mange går for den lettvinte løsningen.. Kassen må sitte godt og det må være luftett mot bagasjerom, dvs. ingen lyd må kunne "slippe" ut i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...