ikkjebra Skrevet Januar 14, 2013 Skrevet Januar 14, 2013 Hei der, har kjøpt meg en E46 320DAT som har gått et stykke. Har gått i overkant av 400, men bærer overraskende lite preg av det. Dette er 136 hesters utgaven (M47B20) Motoren virker egentlig god da den startet lett etter å ha stått lenge i kulda. Men, når jeg kjører så kan bilen plutselig å finne på å miste effekt. Spesielt i oppoverbakker. Når dette skjer må jeg gire ned eller prøve å holde bånngass for å prøve å få tilbake effekten. Etter en stund så kommer effekten tilbake. På diagnosetesten får jeg feil 66 EEPROM feil og 101 Ladetrykkventil. Noen som har noen tips på hva det kan være? Byttet alle filtere, turbo, ladetrykkreguleringsventil, EGR og LMM.
Fisher Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Fjern egr med buypass modul du får fra ebay. Dette gjør bilen betraktelig mye bedre. Hvis egr har stått i den der siden den var ny. Kan du regne med innsuget ditt er kokset totalt igjenn. Jeg har tatt det av min 03 520d å montert bypass. Motorn sluttet me div unoter og ble som den skal være å kjøre. Samt ca 15hk ekstra. Ellers er vakumslangene på den der som går.. Sjekk rett under motorn Ved vakumtanken.. Har hørt det er stor synder. Også har du en trykkmåler i innsuget. Tror denne skal mye til for å bli feil. Ellers er det jo turbotrykk det virker som du mister.. SÅ da er det alt av vakum slanger/styring.. Etter det hjernen? HAr no mimret litt om det.. håper det hjelper.
Thundercoil Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 M47D20 Kan være MAF må kodes etter bytte også. Det måtte min. De byttet MAF på denne etter en periode, så det er 2 stykker. Kaller dem ny og gammel. Forskjellig serienummer. Så kommer det an på om du har hatt softwareoppdatering på bilen etter dette. I følge et amerikansk diagnoseforum jeg er medlem på, skulle begge MAF "passe" etter softwareoppdatering. Og som TRF pleier å si, så bør du lese av verdier under diagnose også, ikke bare se etter feilkoder.
ikkjebra Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Skrevet Januar 15, 2013 PROBLEMET ER LØST, woho deilig. EGR er helt ny Var to slanger på ladetrykksreguleringsventilen som stod motsatt vei av det de skulle. Er nok en luring som fant ut at det var kjempelurt
Thundercoil Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Bra det løste seg! Ja, luringer er ofte så lur at de lurer seg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå