felixtaz Skrevet Januar 14, 2013 Skrevet Januar 14, 2013 Hei. Eg har en 320d 2006 Mod. Den sliter voldsomt med å starte for tiden. Noen ganger tørner motoren en gang og etterpå nesten til den starter, så starter den gjerne til slutt, hadde dårlige glødeplugger, men de er byttet. Kanskje dårlig batteri og. Hadde bilen på diagnose idag og der stod det at dieselfilteret var dårlig, så det er kjøpt inn og skal byttes, men så fikk bilen seg en ny hikke bye hvor det føltes som om den kveles i fart og da fikk eg beskjed om at dbc og dsc datt ut i sving. Den gikk som normalt etterpå, og startet bilen igjen etter hjemkomst, og da var lysene borte igjen, men kommer vel tilbake. Noen som har noen idéer eller vet hva som er gale?
Espen02E30 Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Så om jeg forstår det riktig, du har tatt diagnose og fått beskjed om tett filter men har ikke byttet det enda?? Isåfall BYTT filteret. Spør etterpå.
eilefsen Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 om diesel filtret er dårlig bytt det. dieselen skiller ut voks når det er kaldt som kan tette. og da får du napping.
felixtaz Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Skrevet Januar 15, 2013 Klart det skal byttes omgående, kjøper ikke på gøy, men må komme meg under bilen og. Og det skjer idag, så håper virkelig alt ordner seg
felixtaz Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Skrevet Januar 21, 2013 Bilen fortsetter å tulle seg på kalde dager, så eg lurer på om noen har flere idéer, trenger ikke snakke batteri
felixtaz Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Skrevet Januar 23, 2013 Ny dag, nye problemer, idag ville ikke motor dreie i det hele tatt, hvor mange ting kan det være, kan det være starter? Åpen for flere forslag for eg har ingen idé, det er full guffe på batteriet, det er alt eg vet.
lambi Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Har samme bil samme modell samme problem.virker ikke som di liker kulde
tbardalen Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Tatt diagnose da? Blir bilen bedre når den er varm? Sjekka batterispenning?
felixtaz Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Skrevet Januar 23, 2013 Tatt diagnose da? Blir bilen bedre når den er varm? Sjekka batterispenning? Hadde diagnose på den, da var det dieselfilteret, og det ble byttet, fikk og feilmelding på kammaksel sensor, som skal byttes, men og bilen har startet siden, men den har vert treg å få igang. Men no er kommer det bare ett releklikk eller noe.
felixtaz Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Skrevet Januar 23, 2013 Har samme bil samme modell samme problem.virker ikke som di liker kulde Ja det har vert trøbbel siden kulden slo inn
Haukefer Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Tatt diagnose da? Blir bilen bedre når den er varm? Sjekka batterispenning? Hadde diagnose på den, da var det dieselfilteret, og det ble byttet, fikk og feilmelding på kammaksel sensor, som skal byttes, men og bilen har startet siden, men den har vert treg å få igang. Men no er kommer det bare ett releklikk eller noe. Hadde og problem på gamle e38'n, kom opp på diagnose at det var kamaksel sensor, så bytt den og bytt gjerne veivsensoren samtidig. Lett for at veivsensoren ryker om du bare bytte kamsensoren.
Espen02E30 Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Du er 110 % sikker på at batteriet er bra? Tror ikke kamsensor osv har så mye med at startmotor ikke dreier motor, men er ikke lett å vite med all denne elektronikken på disse bilene om dagen.
felixtaz Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 Du er 110 % sikker på at batteriet er bra?Tror ikke kamsensor osv har så mye med at startmotor ikke dreier motor, men er ikke lett å vite med all denne elektronikken på disse bilene om dagen. Flaut å si, men det var batteriet, det hadde strøm, men siden batterikassen var fullt i vann så gikk alt veldig i jord, så obs obs. Ser ut til at det er en vann felle bak der på vinterdag. Svær isklump rundt batteriet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå