monssen91 Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Heisann! Har en 318is coupe som ska til eu godkjenning snart ! Men problemet er at den har coilovers ! Er det noe stress å få dette innskrevet i vognkort hos biltilsyn? Coilovers er av merke tuningart !! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
MaWeRiCk Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Du må ha TUV papirer på senkesettet + målepapirer fra et verksted fra 4 hjulskontroll, kontrollen koster ca 1500 kr. Når dette er gjort kan du bestille time for godkjenning på BT.
monssen91 Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 Har målepapirer fra en 4 hjulskontroll jeg tok for ca 3 mnd siden! Holder det ? Har også tuv papirer ! Men greien er at felgene har sånn ca 2cm klaring fra fjøren! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Thundercoil Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 2 cm klaring, er over minstekravet, så det skal gå fint! Vet ikke om jeg dikter nå, men mener å huske at det er en tidsfrist på når hjulstilling ble tatt, i forhold til visningen? Det går også fort et par timer+ på den visningen. Du må ha skilt eller prøveskilt på. Min var et par uker over forlengede fristen på PKK, så måtte levere inn skiltene og kjøpe prøveskilter. Så reise inn igjen og kjøpe prøveskilter til EU kontrollen/PKK, så kjøre en annen bil for å hente skiltene igjen. Stress. Hvis du har fått anmerkning på coilovers på en feilet PKK, må du ha med kontrollseddelen på visning. Den tenkte jeg ikke en gang på å ha med, så måtte kjøre hjemom og hente den. Kontrolløren sa jeg kunne kjøre bilen inn i visningsbygget på egen risiko, men at for at senk skulle bli godkjent, måtte han prøvekjøre bilen på baksiden av bygget (selvoppretting), og uten skilter nektet han å gjøre dette, så da måtte jeg komme tilbake ved en senere anledning for å få det ferdig godkjent. Det kan også være de spør etter manualen som følgte med senkesettet. Det hadde jeg heller ikke, for det følgte ikke med, men de fant noe i databasen sin. (sikkert som sa at de ikke trengte manual) haha. Ellers mener jeg at jeg betalte rundt 450,- etter visningen. Det var vel for nytt vognkort. Har lest mange ganger at de krever at lyktene blir stilt, og må ha kvittering på dette, men i mitt tilfelle, så de ikke på lyktene en gang.
bmw e30 318i Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 må vel også passe på at nr på tuv pappirene stemmer med nr på fjørene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå