laland10 Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Ohoi Har ett problem med min 523 E39 (-97) Når det er glatt på veien så begynner bilen å svaie fra side til side. Selv med helt nye dekk, med eller uten antispinn på. Det skjer ikke før jeg kommer opp i over 60 km/t Jeg kan ikke kjøre over 80 km/t for da føles bilen ukontrollerbar. Dette skjer selv om jeg kjører på rett strekning uten gasspådrag og kjører så jevnt jeg bare kan. Synes dette virker rart, selv for en bil med bakhjulstrekk og piggfrie vinterdekk. Dekkene er gode og har bra grep ellers. Det føles litt som om bilen hviler oppå gele. Dekktrykket er bra og demperene er ikke så gamle heller. Håper noen kan ha noen forslag så jeg vet hvor jeg skal begynne å feilsøke.
laland10 Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Skrevet Januar 15, 2013 PS: hadde forstillingskontroll/justering i desember i fjor så tror ikke det er det heller. kan det være bakstillingen ?
Azeton Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Knirkeforing bak? jekk opp bilen bak og røsk i hjulet
janerik171187 Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 har du bra vinterdekk? (og da tenker jeg ikke bare på mønsterdybde) hadde noen piggfrie dekk på en ix (4wd) en gang, totalt ubrukelige på glatt føre, da ble bilen veldig ustabil, og er utrolig dårlige dekk om en 4wd begynner å bli ustabil bytta til piggdekk jeg hadde og ble natt og dag, helt stabil null problemer
KnutNilsen Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 er det stabstag da ? kjøpte en e30 uten det, å var helt jævlig å kjøre på snø og glatta, nesten som å kjøre med seilebåt!! hadde også ei merse med gåene hovedforinger i bakstillinga å den var likedan!
laland10 Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 Det er Falken piggfrie, kun en måned gamle. Synes de virker bra da bilen er super å kjøre ellers og bremser bra på glatta. Er kun når det er veldig glatt og jeg kjører 60-70 km/t+ at bakenden begynner å svaie fra side til side. Jeg kan kjøre med det, men må småkorrigere hele tiden og det er veldig slitsomt i lengden. Har ennå ikke mistet kontrollen fullstendig. Stabstag? Er det den som går fra den ene siden til den andre? Skal sjekke knirkeforingene i ettermiddag.
laland10 Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 Om det er knirkeforingene... Er de fra KOED greie? Er ihvertfall billige, så får jeg råd til å kjøpe ett skikkelig verktøy for å bytte de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå