Tomhenrik Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Hei kjøpte en 320 for 1 år siden og det eneste som skulle gjøres med denne var og skifte motor men den nye er jo toppen av dritten! etter motor skifta så har det bare vært problemer... bilen var inne på eu kontroll nå for 3 uker siden og fikk 5.26 i co2 utslipp.. etter mye kødd da bilen ikke har gått rent enkelte ganger har jeg skifta lambdasonde luft mengde måler alle pluggene alle coilenen hatt opp alt og sjekka alle slanger belger og pakninger på innsug kam aksel sensor er ny olje er ny filter er ny samtidig luft filter! sjekka alle koblinger og smørt opp! skifta tomgangs regulator hjernen er ny! og fortsatt kødder dritten med meg.... det meste er nå fiksa untatt tomgangen som hopper mellom 200-1000 rpm værst når den kommer til driftstemratur men også litt før innimellom har nå prøvd alt og sparaya start gass overalt for og sjekke etter falsk luft men finner ingenting og sist men ikke minst den svarer ikke på diagnose heller! prøvd med fler forskjellige noen som har noe gode forslag her så er jeg takknemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-328 Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Du har ikke dårlig kontakt på tempraturføler til hjernen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Hei kjøpte en 320 for 1 år siden og det eneste som skulle gjøres med denne var og skifte motor men den nye er jo toppen av dritten!etter motor skifta så har det bare vært problemer... bilen var inne på eu kontroll nå for 3 uker siden og fikk 5.26 i co2 utslipp.. etter mye kødd da bilen ikke har gått rent enkelte ganger har jeg skifta lambdasonde luft mengde måler alle pluggene alle coilenen hatt opp alt og sjekka alle slanger belger og pakninger på innsug kam aksel sensor er ny olje er ny filter er ny samtidig luft filter! sjekka alle koblinger og smørt opp! skifta tomgangs regulator hjernen er ny! og fortsatt kødder dritten med meg.... det meste er nå fiksa untatt tomgangen som hopper mellom 200-1000 rpm værst når den kommer til driftstemratur men også litt før innimellom har nå prøvd alt og sparaya start gass overalt for og sjekke etter falsk luft men finner ingenting og sist men ikke minst den svarer ikke på diagnose heller! prøvd med fler forskjellige noen som har noe gode forslag her så er jeg takknemlig! Har hatt akkurat samme problem som deg, prøvd _ALT_ , og bilen gikk opp og ned på turtall, den døde nesten, så hoppa den opp igjen. Til meg ble tomgangen grei når jeg byttet ledningsnett.. Men når det er sakt, så fikk jeg den ikke til å gå rent etterpå, for han som solgte meg motoren jeg hadde solgte meg en motor med sprekk i toppen, så den var det bare å kaste.... Problemet jeg hadde i ettertid var at det var dårlig drag i motoren og den sotet igjen hele tiden.. Kan være andre ting også. - Kontakter til veivakselføler og kamakselføler eller no slikt kan være satt på feil - Har du jevnt bensintrykk? - Spjeld i tomgangsregulator går fint? - Riktig ledningsnett? (tror det er både siemens og bosch ledningsnett på m50) - Riktig hjerne? (kan være hjerne til vanos motor du har) Alt avhenger vel i om motoren gikk normalt når du kjøpte den? Eller kjøpte du den "ustartet"? Vil uansett anbefale deg å få trykktestet den før du legger noe mere penger i å feilsøke på noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomhenrik Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2013 motoren går som du sier opp og ned og nester stopper har hendt at den har stoppet inni mellom å høres ut som vi har samme motor nesten denne soter igjen pluggene og drar som en tam opel corsa 1l...... prøvd 3 forskjellige hjerner både bosch og siemens men siemens går ikke på motoren sto ved siden av bilen når jeg kjøpte den altså utstartet men denne skulle være bra sa han men ga ingen garanti har fler ledningsnett men vet ikke om jeg gidder bruke mer tid på den nå.... kjøpte en bil til her om dagen en 320 i vanos men har ikke særlig lyst til og sette inn en ny 2 l..... kunne gjerne tenkt meg en 2.5 kanskje 2.8 da hadde den jo gått framover! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Virker for meg rart at Siemens hjerne ikke passer i ettersom (rimelig sikker!) alle 2-liter M50 vanosmotorer ble levert med Siemens styring og 2,5l vanos med Bosch. Feil ledningsnett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomhenrik Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2013 min erfaring er at 520 har siemens og 320 har bosch hjerner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Januar 17, 2013 Share Skrevet Januar 17, 2013 Ah, mulig mulig. Typisk bmw... Ta komp.test om det ikke er gjort. Billig verktøy for dette på Biltema. Har du lekkasje i eksossystemet/tett katalysator? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomhenrik Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2013 problemet funnet var en liten sprekk over veiv aksel sensor motoren måtte ut for og finne problemet så ble ny vanos motor isteden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå