PenguiN- Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 dama sin 320D E46 har fått ulyder v/bruk av varmeappart..det høres ut som ett dårlig lager en plass. Når jeg skrur viften av helt så stopper ulyden. men noen som har vært borti dette før ? er det noe med klimakontrollpanelet nei ?
Mr.Goodisland Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Eg hadde noko liknande på e36en min. Men etter mykje om og men fann eg ut at eit papir hadde kilt seg ned i vifta.
Jokka Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Har dette på min også, 2000 E46Ci. Blir lyden høyere når du skrur opp farten på viften, lavere med lavere fart og forsvinner når du skrur av? Har ikke sett på det selv enda, men kan som du sier høres ut som ett dårlig lager? Ikke meningen å kuppe tråden, bare svært nysgjerrig på dette selv, da dette er av typen krasjernestenbilenfordilydenplager irriterende. Erfaringer taes i mot med åpne armer. Pleier å være verre på kalde dager, i mitt tilfelle i hvert fall.
PenguiN- Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 Jokka, ja det stemmer. den øker og synker i takt med viftehastighet. er sånn gåent-lager lyd.
Julianv Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Viftemotorene på disse pleier å få dårlige lagre etter noen år. Samme lyden i min, dog veldig svak.
PenguiN- Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 Så hele viftemotoren må byttes? hva koster noe sånt ? hva heter det på engelsk (skal på ebay og se)..mye arbeid å bytte ?
Julianv Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Såvidt jeg vet ja. Vis du klarer å leve med lyden holder den sikkert noen år til
Jokka Skrevet Januar 17, 2013 Skrevet Januar 17, 2013 Er viftemotoren jeg har mistanke om også, har sett de koster rundt 4 - 6000kr. Dyrt i hvert fall. Men mener jeg kom over en som hadde skiftet kun lagre i den. Må se om jeg finner tråden/siden igjen. Kan i tilfelle poste linken her. Edit: Fant ikke noe om kulelager skifte, bare hele motor. Så der blander jeg sikkert med noe annet. Men fant denne: http://www.autopartswarehouse.com/detai ... 91505.html 950kr for motor, så kommer selvsagt frakt++ kom på en 2000kr. Så blir det vel moms oppå der. Skal ikke si om dette er orginal del eller ikke. Til forskjell tar Schmiedmann 6000kr.
vidar73 Skrevet Januar 19, 2013 Skrevet Januar 19, 2013 Har samme problem på min e46...gått 170000...begynte på ca 140000...Er stortsett lager i vifta til klima som er gåen.Må demonteres fra motor siden.Har sjekka endel rundt dette.Bavaria krsand har aldri bytta dette da det er for dyrt på så gamle biler,så folk flest velger å"leve"med det...Men det finnes utallige diy om det på nett.Og enkelte bruker ca 5-6 timer på å bytte.Vifte motoren tar di 6-7 hundre kroner for hos huggern.Vet endel som demonterer endel for så å smøre opp lagere.Funker greit en stund.Men så er det like galt igjen. Og ja..er som enkelte sier.Bråker gjerne mere om vinteren en om sommeren...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå