Gå til innhold

Trenger du varme i garasjen/ verksteder? her er min plan:)

BAYERNRACING
 Share

Anbefalte innlegg

Ville foresten lagt pipa inn garasjen også hvis du har mulighet til det. Da vil du slippe problemer med mye kondens i lufta når du fyrer opp, da du kan montere en enkel kule ventil etc på det laveste punktet på pipa de å la den stå open til du har jevn varme på hele fyrings systemet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kun dieselen i pipa med og sette brenneren i enden av tønen. Blir på samme måten som diesel varmer med pipe. Tror nok naboen blir mer fornøyd med luktfri fyring med olje en sur ved/bål lukt hele døgnet.Hvis han bruker hele fyranlegget blir det vannbårent system med bil/radiatorer i innsugs lufta. Fordelen er at man da kan sette tempen på vannet ved fyren og få stabil temp. og få rask oppvarming til 60 grader. Tror muligens, ved fyringen ikke klarer og reagere raskt nok når man trenger hurtig varming til 60 grader. Og det er poengløst og sette i gang med herding av lakk flere timer etterpå. Bruker selv i snitt 7liter i døgnet ved oppvarming til 23grader ved -10 grader ute 200kvadrat over 3 etasjer. og 6 cm maskin tømmer vegger. Ved -26 grader målte jeg det til 18liter i døgnet. Men det jeg sier er at ved konstant 20kw levering bruker du ca 1,7l timen.

En annen ting jeg har kjøpt inn, men ikke montert på brenneren er ombygnings sett så den blir en aloil brenner. Brenner da brukt motor olje og frityrolje. Kosta ca 100dollar + at man trenger trykkluft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...